اقتصادیسرخط خبرها

آمادگی عراق برای صادرات 250 هزار بشکه نفت در روز به کره جنوبی

پارلمان عراق در هفته آینده، توافقنامه عراق و کره جنوبی برای تسریع در همکاری فیمابین و صادرات روزانه 250 هزار بشکه نفت به کره را تصویب می کند.

میدل ایست نیوز: «ملحان المکوطر»، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز سه شنبه، آمادگی پارلمان عراق برای تصویب توافقنامه عراق و کره جنوبی در پایان هفته آتی را اعلام کرد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: پارلمان اواخر هفته آتی برای تصویب معاهده تسریع همکاری بین دولت عراق و کره جنوبی و پس از مشارکت کمیسیون های ذیربط آماده می شود.

این عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق افزود: رئیس پارلمان، تصویب این توافقنامه را در جلسه روز شنبه بخاطر مشارکت کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری در جلسه تصویب به تاخیر انداخت.

یک منبع دولتی در عراق تاکید کرد که عراق با تصویب توافقنامه بین عراق و کره جنوبی می تواند حتی اگر شرایط سختی در بازار جهانی نفت رخ دهد، بیش از 250 هزار بشکه نفت در روز به شرکت های نفتی کره جنوبی صادر کند.

این منبع در ادامه تصریح کرد که این توافقنامه اولویت خرید نفت از عراق را تحت هر شرایطی به شرکت های کره جنوبی می دهد و گفت که بر اساس این توافقنامه فروش نفت بر اساس قیمت جهانی آن صورت می گیرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا