خبر اولسیاسی

نشست شورای روابط عراق و عربستان به ریاست «الکاظمی» و «محمد بن سلمان» برگزار می شود

این دیدارها تکمیل توافقاتی است که در سال 2019 در دولت سابق عراق با عربستان انجام شد.

میدل ایست نیوز: «حمید الغزی»، دبیر هیئت دولت عراق، خبر داد که سومین نشست شورای هماهنگی روابط عراق و عربستان امروز (سه شنبه 10 نوامبر) به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، و «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

الغزی در گفت وگو با نشریه رسمی «الصباح» با اشاره به دیدارهای هیئت عربستانی و قراردادهای اخیر دو کشور گفت که این دیدارها تکمیل توافقاتی است که در سال 2019 در دولت سابق عراق با عربستان انجام شد و افزود که  قرار بود این توافقات زودتر وارد مرحله اجرایی شود اما مسائل مربوط به کرونا و محدودیت‌های آن باعث تأخیر در این موضوع شد.

او گفت که سومین دور نشست شورای هماهنگی  روابط عراق و عربستان به ریاست نخست‌وزیر عراق و ولیعهد عربستان ازطریق ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

الغزی تأکید کرد که به زودی شاهد افتتاح گذرگاه مرزی عرعر و شعبه بانک تجارت عراق در عربستان و دفتر وابسته تجاری عربستان در بغداد خواهیم بود.

وی گفت که اکثر پروژه‌های این توافقات به پتروشیمی و گاز و معادن و فوسفات و گوگرد مربوط می‌شود و دو کشور می‌خواهند که حجم سرمایه‌گذاری عربستان به 10 میلیارد دلار برسد.

الغزی تأکید کرد که 90 درصد اقدامات لازم برای اجرای پروژه‌ها انجام شده است و به زودی هیئت‌های تازه‌ای از عربستان به عراق خواهند آمد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا