خبر اولسیاسی

سید حسن نصرالله: اسرائیل از موضع هجوم به موضع دفاع کشیده شده/ در مذاکرات لبنان برای ترسیم مرزها با اسرائیل دخالت نمی کنیم

دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد که حزب الله در موضوع مذاکرات دولت لبنان با اسرائیل دخالت نمی‌کند و این موضوع به مسئولیت‌های دولت مربوط می‌شود.

میدل ایست نیوز: سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در سخنرانی به مناسبت روز شهید در لبنان تأکید کرد که حزب الله در موضوع مذاکرات دولت لبنان با اسرائیل دخالت نمی‌کند و این موضوع به مسئولیت‌های دولت مربوط می‌شود.

او در این سخنرانی تأکید کرد که نیروهای مقاومت به هر آنچه دولت لبنان درباره ترسیم مرزها تعیین کند پایبند است و با ارتش جهت آزادسازی خاک لبنان همکاری خواهد کرد و افزود که پیش از این بارها ازجانب نیروهای مقاومت اعلام شده که این مذاکرات فقط و فقط به مسائل فنی تعیین مرزها مربوط می‌شود و نه هیچ چیز دیگر.

نصرالله افزود تلاش برخی برای اینکه این مذاکرات را چراغ سبز حزب الله به عادی‌سازی روابط با اسرائیل وانمود کنند ارزش پاسخ گفتن هم ندارد و تأکید کرد که هیئت مذاکره‌کننده لبنانی به ضوابط تعیین‌شده برای مذاکرات مربوط به ترسیم مرزها کاملا پایبند بوده است.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به مانور اخیر ارتش اسرائیل تأکید کرد که نیروهای مقاومت برای اولین بار اسرائیل را از موقعیت هجومی به موقعیت دفاعی کشانده‌اند و اکنون اسرائیل از حمله به لبنان می‌ترسد و به دفاع در درون مرزهایش فکر می‌کند و افزود که نیروی دریایی اسرائیل در هرگونه درگیری احتمالی از پس هیچ کاری برنخواهد آمد و تجربه نشان داده که فقط با نیروی هوایی نمی‌توان کفه پیروز در جنگ را تعیین کرد.

او افزود که اگر اسرائیل هرگونه حماقتی مرتکب شود، پاسخ حزب الله فوری خواهد بود.
نصر الله در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات امریکا آن را رسوایی دموکراسی خواند و گفت که هیچ کس چه درون امریکا و چه بیرون آن این روند اجرای انتخابات را دموکراتیک نمی‌داند.

او افزود که نتایج انتخابات هرچه باشد سیاست ثابت امریکا دفاع از اسرائیل و حفاظت از برتری نظامی آن است و تأکید کرد که دولت ترامپ از بدترین دولت‌های امریکا و از جنایتکارترین‌های آنها بود که وجه واقعی امریکا را آشکار کرد.
به گفته نصرالله سیاست‌های ترامپ در مسائل گوناگون به خصوص پرونده فلسطین شکست خورد و با پایان کار او یکی از سه ضلع معامله قرن ساقط شد که دو ضلع دیگر آن بن سلمان و نتانیاهو هستند.

نصر الله تأکید کرد که از شکست ترامپ خوشحال است چون او عامل جنایت وقیحانه در حق دو فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود.

وی افزود که برکناری وزیر دفاع امریکا ممکن است به مسائل داخلی امریکا یا سیاست خارجی آن مربوط باشد و محور مقاومت باید در وضعیت آماده‌باش کامل در این دو ماه باشد تا به هرگونه حماقت اسرائیلی یا امریکایی پاسخ مناسب دهد.
دبیر کل حزب الله تأکید کرد که همه توطئه‌ها علیه حزب الله و سلاح آن از سال 2005 تاکنون شکست خورده است و پس از آن تلاش‌ها امریکا از سه سال پیش در صدد ایجاد فتنه و تحریک مردم منطقه علیه نیروهای مقاومت برآمد و هربار که حادثه‌ای رخ می‌داد معلوم شد که پشت آن سفارت امریکا بوده که از گروه‌های موسوم به غیر دولتی حمایت مالی می‌کرده است و پس از شکست این مسیر نوبت به تحریم‌ها رسید.

او تحریم «جبران باسیل»، رئیس حزب جریان ملی آزاد لبنان را نتیجه برخی تحریک‌های داخلی به علل شخصی و سیاسی دانست و افزود که باسیل به وی گفته که امریکایی‌ها دو گزینه پایان ائتلاف با حزب‌الله یا تحریم را پیش روی او نهاده‌اند و تأکید کرد که به باسیل گفته که هر تصمیمی بگیرد حزب الله کاملا درک می‌کند.

نصرالله گفت که امریکا به چه حقی افراد را تحریم می‌کند و افزود که امریکا خود رأس تروریسم جهان است و حق ندارد کسی را تروریست و فاسد بخواند و افزود که فشارهای امریکا کاملا سیاسی است و ربطی به فساد ندارد.
او ابراز امیدواری کرد که لبنانی‌ها نیز این اقدام امریکا را خلاف تمامیت ارضی لبنان بشمرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا