سرخط خبرهاسیاسی

واکنش‌ کاربران توئیتر سعودی به بیانیه هیات کبار العلماء عربستان درباره اخوان المسلمین

کاربران سعودی شبکه‌های اجتماعی به بیانیه هیات کبار العلماء عربستان که اخوان المسلمین را سازمانی تروریستی توصیف کرد، واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

میدل ایست نیوز: کابران سعودی شبکه‌های اجتماعی به بیانیه هیات کبار العلماء عربستان (شورای علمای ارشد) که اخوان المسلمین را سازمانی تروریستی توصیف کرد، واکنش‌های متفاوتی نشان دادند.

در بیانیه هیات کبار العلماء عربستان آمده که اخوان المسلمین نشانگر رویکرد اسلام نیست بلکه این سازمان به دنبال اهداف حزبی مغایر با دین اسلام است که دین را پوشش خود قرار داده و دست به تفرقه‌افکنی، فتنه‌آفرینی و خشونت و تروریسم می زند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این بیانیه نهاد عالی دینی، مواضع موافق و مخالف اتخاذ کردند به طوری که در ادامه بیانیه مذکور آمده است، گروه‌ها و احزابی مانند اخوان المسلمین که از اسلام نردبانی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود قرار داده‌اند، بر اساس عقیده خوارج در خروج بر حاکمان عمل می‌کنند و دین مبین اسلام دستور داده تا ریشه این گروه‌ها را کنده و نابود شوند.

این نخستین بیانیه هیات کبار العلماء عربستان در حق سازمان اخوان المسلمین نیست، این نهاد دینی سعودی در ژوئن سال 2017 میلادی نیز در بیانیه‌ای گفته بود: اخوان المسلمین هیچ توجهی به عقیده یا سنت ندارند و رویکرد آنها بر خروج بر دولت استوار است اما در بیانیه اخیرا به صراحت اخوان المسلمین سازمانی تروریستی توصیف شده که به هیچ وجه نماینده اسلام نیست.

در ماه مارس سال 2014 میلادی، عربستان سازمان اخوان المسلمین را در کنار گروه‌هایی نظیر حزب الله، القاعده، انصارالله یمن و جبهه النصره در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

«عبداللطیف آل الشیخ»، وزیر امور اسلامی و ارشاد عربستان در واکنش به این بیانیه در توئیتی نوشت: من از بیست سال پیش در راستای نگرانی و بیم از دین، کشور، شهروندان سعودی و همه مسلمانان نسبت به گروه تروریستی اخوان الملسمین هشدار دادم.

در مقابل، «ترکی الشهلوب»، کاربر تویئتر درباره بیانیه هیات کبار الملسمین نوشت: این بیانیه بهانه‌ای برای دادستانی و دستگاه قضایی عربستان خواهد بود تا احکام زندان مشایخ و روحانیون دینی اهل سنت نظیر علی العمری و سلمان العوده را به اتهمام طرفداری از اخوان صادر کنند.

کاربری دیگر نوشت: اگر اخوان المسلمین سازمانی تروریستی است، پس چگونه علمای سیاست‌زده در حکومت قرار دارند، در آخر الزمان بید پیش‌بینی روی دادن هر اتفاقی را داشت.

از سوی دیگر، کاربری در تایید اقدام هیات کبار العلماء نوشت: گروه تروریستی اخوان المسلمین برای اجرای اهداف خود از دین سوء استفاده می‌کند همچنین این گروه دست به اقداماتی نظیر ترور و عملیات انتحاری زده است، باید از این گروه حذر کرد.

در همین راستا، «سطام بن خالد»، کاربر سعودی دیگری نوشت: هشدار هیات کبار العلماء نسبت به اخوان الملسمین یا گرایش به آن و یا همدردی با این سازمان، بدون دلیل و سند نبوده است بلکه برپایه شواهد بسیاری بوده است که خطر فکری این گروه را اثبات می کند.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا