اقتصادیخبر اول

خسارت 3.4 میلیارد دلاری هواپیمایی امارات طی 6 ماه

مدیر عامل شرکت هواپیمایی امارات از خسارت 3.4 میلیارد دلاری این شرکت طی 6 ماه در نتیجه انتشار ویروس کرونا خبر داد.

میدل ایست نیوز: شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد که بر اساس نتایج 6 ماهه خود، 3.4 میلیارد دلار در سایه پیامدهای ویروس کرونا خسارت دیده است.

«احمد بن سعید آل مکتوم»، مدیر عامل شرکت هواپیمایی امارات امروز پنجشنبه گفت: بر اثر اوضاع بی سابقه ای که بخش هواپیمایی و سفر در نتیجه ویروس کرونا با آن رو به رو شد، شرکت هواپیمایی امارات برای اولین بار و پس از بیش از 30 سال، خسارت های نیمه سالانه به ثبت رساند.

درآمدهای این شرکت با کاهش 75 درصدی و خسارت 3.4 میلیارد دلاری به 3.2 میلیارد دلار در مقابل سود 235 میلیون دلاری در سال گذشته رسید.

این شرکت علت اصلی کاهش درآمدهای خود را انتشار ویروس کرونا و فلج شدن جریان سفرهای هوایی پس از اقدام اکثر کشورهای جهان به بستن مرزهای خود و اعمال محدودیت های سفر در چارچوب اقدامات پیشگیرانه اعلام کرد.

هواپیمایی امارات در مقایسه با سال 2019، یک میلیون و نیم مسافر را فقط جا به جا کرد که نشان دهنده کاهش 95 درصدی تعداد مسافران در طول یک سال است.

اما هواپیمایی امارات توانست با پروازهای باری بخشی از درآمدهای خود را جبران کند که به گفته مدیر عامل شرکت درآمدها از صفر به 26 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رسید.

قبل از شیوع ویروس کرونا، بزرگترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه سالانه ده ها میلیون مسافر را به دبی و از آنجا منتقل می کرد، جایی که گردشگری بیش از دو دهه به عنوان یک حلقه نجات بوده است و سال گذشته بیش از 16.7 میلیون بازدید کننده داشته است.

روش های تعلیق پروازها و کاهش تعداد مسافران باعث شد که این شرکت حدود 9 هزار کارمند خود را اخراج کند.

خطوط هوایی امارات بزرگترین اپراتور هواپیمای عظیم ایرباس 380 است و این گروه قبلاً اعلام کرده بود قصد دارد متنوع سازی ناوگان خود و خرید هواپیماهای کوچکتر را آغاز کند.

تأثیر اپیدمی کرونا در بخش هواپیمایی جهانی، باعث شد هزاران نفر با توجه به تعطیلی که ماهها ادامه داشت، شغل خود را از دست بدهند.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا