اقتصادیخبر اول

اوپک: عراق، لیبی و نیجریه، تولید نفت در اکتبر را افزایش دادند

سازمان اوپک گفت که عراق، لیبی و نیجریه تولید نفت خود در اکتبر را در مقایسه با سپتامبر افزایش دادند.

میدل ایست نیوز: سازمان اوپک اعلام کرد که عراق، لیبی و نیجریه در ماه اکتبر تولید نفت را بیش از 322 هزار بشکه افزایش دادند.

این سازمان در گزارش ماهانه خود گفت که تولید نفت اوپک به علت افزایش تولید عراق، لیبی و نیجریه به مقدار 322 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

در ادامه گزارش ماهانه این سازمان آمده است که مقدار کل تولید نفت در ماه اکتبر به 24.386 میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با تولید نفت در ماه سپتامبر به مقدار 24.064 میلیون بشکه، 322 هزار بشکه افزایش داشته است.

بنابر این گزارش، بیشترین مقدار تولید با 454 هزار بشکه در روز به لیبی و سپس عراق با 148 هزار بشکه در روز و پس از آن نیجریه با افزایش 47 هزار بشکه در روز اختصاص دارد.

عراق در ماه اکتبر روزانه 3.835 ملیون بشکه نفت تولید کرد.

این گزارش همچنین اشاره دارد که امارات، آنگولا و ونزوئلا بیشترین میزان کاهش تولید نفت در سازمان اوپک را داشتند به صورتی که امارات روزانه 74 هزار بشکه از تولید نفت خود کاهش داد.

سازمان اوپک پلاس، که کشورهای عضو سازمان اوپک علاوه بر برخی از کشورهای تولید کننده مستقل و در راس آن روسیه را در بر دارد، از ماه مه، کاهش 9.7 میلیون بشکه نفت در روز را برای تعادل میان عرضه و تقاضا آغاز کردند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا