سرخط خبرهاسیاسی

دور تازه مذاکرات طرف های درگیر در یمن برای مبادله زندانیان

درصورتی که مذاکرات به نتیجه برسد 200 زندانی انصارالله با 101 زندانی دولت وابسته عربستان ازجمله برادر عبدربه منصور هادی آزاد خواهند شد.

میدل ایست نیوز: منابعی درون دولت «عبد ربه منصور هادی» از آغاز دور تازه مذاکرات این دولت با نیروهای انصار الله (حوثی) با حمایت سازمان ملل و صلیب سرخ در امان، پایتخت اردن، برای تبادل زندانیان خبر دادند.

به گزارش «العربیه» درصورتی که مذاکرات به نتیجه برسد 200 زندانی انصارالله با 101 زندانی دولت وابسته عربستان ازجمله برادر عبدربه منصور هادی آزاد خواهند شد.

رسانه‌های نزدیک به انصارالله به نقل از «عبدالقادر المرتضی»، مسئول پرونده اسرا در این گروه، خبر دادند که انصارالله آماده آزاد کردن «ناصر منصور هادی»، برادر رئیس حکومت مورد تأیید عربستان در یمن، است.

براساس گزارش این رسانه‌ها، المرتضی همچنین تأکید کرده که حکومت الهادی آمادگی لازم برای توافق جهت تبادل همه زندانیان و تعیین تکلیف همه ربوده شدگان را ندارد.

ازسوی دیگر «ماجد فضائل» سرپرست وزارت حقوق بشر دولت مورد حمایت عربستان گفت که این حکومت از زمان مذاکرات استکهلم بر آمادگی خود جهت مبادله همه زندانیان و تعیین تکلیف ربوده‌شدگان تأکید کرده بود اما ــ به گفته وی ــ نیروهای انصارالله در پی تبدیل این پرونده به پرونده‌ای سیاسی هستند.

در نیمه ماه گذشته میلادی، دو طرف پس از مذاکراتی زیر نظر سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی، 1056 زندانی را مبادله کردند.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا