خبر اولسیاسی

وزیر خارجه مصر در دیدار با امیر کویت، پیام مکتوب السیسی را تحویل داد

وزیر امور خارجه مصر که روز گذشته طی سفری رسمی وارد کویت شد امروز با امیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر، امروز یکشنبه ضمن دیدار با «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت، پیام مکتوب «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر را به او تحویل داد.

وزیر امور خارجه مصر روز گذشته (شنبه) در اولین مقصد سفر خود وارد کویت شد تا در خصوص همکاری های دوجانبه، تحولات اخیر کشورهای عربی و منطقه با مقامات کویت رایزنی کند.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اشاره کرد که شکری در ابتدای دیدار با امیر کویت، پیام تبریک السیسی به امیر جدید کویت و «مشعل الاحمد الصباح»، ولیعهد کویت را ابلاغ کرد.

شکری همچنین پیام مکتوب السیسی را به امیر کویت تحویل داد، پیامی که وزارت خارجه مصر و روزنامه کویتی «القبس» اعلام کرد که دربرگیرنده دعوتی از امیر کویت برای سفر به مصر است.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه مصر شکری در این دیدار نسبت به تداوم تقویت روابط مستحکم مصر با کویت و تحقق بیشتر همکاری های دوجانبه در مرحله آتی که به نفع منافع دو کشور و ملت برادر باشد ابراز امیدواری کرد.

شکری از امیر، دولت و ملت کویت برای مواضع آنها در حمایت از مصر طی سال های اخیر و نقش امیر فقید این کشور در حمایت از روند روابط دوجانبه تقدیر و تشکر کرد.

از طرفی دیگر امیر کویت ضمن ابراز امیدواری از سفر به مصر در نزدیک ترین زمان ممکن، بر نقش مهم مصر در منطقه به عنوان ستون امنیت و ثبات تاکید کرد.

شیخ نواف همچنین بر ایستادگی کویت در کنار مصر و اتخاذ اقداماتی در راستای حفاظت از منافعش و نیز تحقق توسعه مطلوب اقتصادی و اجتماعی تاکید کرد.

تاکید بر اهمیت تداوم هماهنگی و مشورت در سطح بالا میان دو کشور در سایه روابط تاریخی و مستحکم دوجانبه از دیگر موضوعاتی بود که امیر کویت در دیدار با وزیر امور خارجه مصر به اشاره کرد.

السیسی در ماه گذشته و پس از وفات امیر فقید کویت، به این کشور رفت و با امیر جدید کویت دیدار کرد.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا