اجتماعیاقتصادیسرخط خبرها

کشورهای شورای همکاری 7.5 میلیارد دلار برای توسعه زیرساخت های درمانی هزینه می کنند

این کشورها می‌خواهند زیرساخت‌های لازم برای خرید واکسن‌ها که لازمه آن برخی تجهیزات فرودگاه و یخچال‌های بزرگ و خودروهای خاص انتقال واکسن است را توسعه دهند.

میدل ایست نیوز: با ادامه پیامدهای پرمخاطره شیوع کرونا و در سایه تمرکز حکومت‌ها بر بخش درمان، کشورهای شورای همکاری درصدد سرمایه‌گذاری 7.5 میلیارد دلاری در بخش بهداشت و درمان هستند.

شرکت «مید» که تخصص آن پیگیری پروژه‌های عمرانی است و مرکز آن در نیویورک است، در گزارشی اعلام کرد که کشورهای شورای همکاری با کاهش سرمایه‌گذاری‌های خود در پروژه‌های زیرساختی و ساخت‌وساز، سرمایه‌گذاری‌های خود در بخش بهداشت را برای دو سال آینده افزایش می‌دهند.

در این گزارش آمده که این کشورها می‌خواهند زیرساخت‌های لازم برای خرید واکسن‌ها که لازمه آن برخی تجهیزات فرودگاه و یخچال‌های بزرگ و خودروهای خاص انتقال واکسن است را توسعه دهند.

قطر قرار است دو سال آینده 1.1 میلیارد دلار، کویت 1.3 میلیارد دلار، عربستان 2.1 میلیارد دلار، امارات 1.4 میلیارد دلار، عمان 950 میلیون دلار، و بحرین 650 میلیون دلار در این زمینه هزینه خواهند کرد.

این گزارش افزوده که در میان این کشورها، عربستان بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دیده و در آن آمار ابتلا به کرونا از 352 هزار مورد و آمار درگذشتگان براثر کرونا از 5600 مورد فراتر رفته است.

همچنین به لحاظ اقتصادی این کشور شاهد رشد منفی 4.2 درصدی در فصل سوم سال در مقایسه با مدت مشابه در سال 2019 بوده است.

در کویت، امیر این کشور دستور تهیه همه زیرساخت‌های لازم برای دریافت واکسن کرونا را صادر کرده و این کشور برای خرید این واکسن با شرکت فایزر به توافقات لازم رسیده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا