سرخط خبرهاسیاسی

دستور الکاظمی به وزارت دارایی برای تسهیل ارائه اعتبارات مالی مورد نیاز کمیساریای انتخابات

نخست‌وزیر عراق در نشست مشترک با رئیس و شماری از اعضای کمیساریای عالی انتخابات و وزارت دارایی بر فراهم‌سازی الزامات برگزاری انتخابات تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق در نشست مشترک با رئیس و شماری از اعضای کمیساریای عالی انتخابات و وزارت دارایی بر فراهم‌سازی الزامات برگزاری انتخابات تاکید کرد.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیری عراق، در این نشست درباره راهکارهای لازم برای هموارسازی موانع فرا روی تامین بودجه لازم به منظور برگزاری انتخابات پیش از موعد در زمان مقرر در 6 ژوئن سال آتی رایزنی شد.

الکاظمی در این جلسه به وزارت دارایی دستور داد تا دستیابی کمیساریای عالی انتخابات به اعتبارات مالی لازم را تسهیل کند چرا که این امر یکی از اقتضائات اساسی برای برگزاری انتخابات است و اهمیت بسیاری برای مردم دارد.

نخست‌وزیر عراق همچنین بر هموارسازی موانع بروکراتیک که می‌تواند در فعالیت کمیساریا مانع‌تراشی کند، تاکید کرد و افزود: وضعیت استثنائی است و این وضعیت نیازمند تلاش و اقدامات استنثائی نیز است.

الکاظمی در پایان ضمن دستور به کمیساریای انتخابات برای صدور کارت‌های انتخاباتی شهروندان، بر اهمیت برگزاری انتخابات با سیستم بایومتریک و تامین همه الزامات برای موفقیت آن تاکید کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا