سرخط خبرهاسیاسی

نمایشگاه صنایع جنگی عراق با حضور 83 شرکت از سراسر جهان برگزار می شود

این نمایشگاه در مرکز نمایشگاه های بین المللی بغداد با مشارکت 7 کشور و 83 شرکت جهانی و 5 شرکت داخلی برگزار می شود.

میدل ایست نیوز: سازمان صنایع جنگی عراق از برپایی نمایشگاه امنیت و دفاع در ماه آوریل سال آینده میلادی با حضور 83 شرکت تولیدکننده سلاح در جهان خبر داد.

«میثم نجم عبد»، مدیر مرکز اطلاع رسانی این سازمان، به نشریه رسمی «الصباح»، چاپ بغداد، گفت که در این نمایشگاه محصولات داخلی از نوع سلاح های سبک و متوسط و انواع مهمات به نمایش درخواهد آمد.

او افزود که این سازمان با جدیت برای گسترش صنایع جنگی با راه اندازی خط تولیدهای جدید و قرارداد با شرکت های جهانی برای بهبود و به روز سازی تولیدات جنگی و تأمین سلاح و مهمات برای نیروهای امنیتی عراق تلاش می کند.

«فلاح الشمری»، مدیر شرکت برگزارکننده نمایشگاه امنیت و دفاع در عراق، نیز تأکید کرد که نهمین دوره این نمایشگاه در ماه آوریل آینده با حضور «مصطفی الکاظمی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، برگزار خواهد شد.

او گفت که این نمایشگاه در مرکز نمایشگاه های بین المللی بغداد با مشارکت 7 کشور و 83 شرکت جهانی و 5 شرکت داخلی برگزار می شود.

عراق در دهه 1970 در صنایع جنگی از پیشرفته ترین کشورهای منطقه بود که انواع هفت تیر، توپ، تانک، زرهی، و موشک و خمپاره تولید می کرد اما بخش بزرگی از کارخانه های تولید سلاح آن در جنگ 1991 نابود شد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا