سرخط خبرهاسیاسی

خروج نیروهای امریکایی به معنای دست کشیدن از عراق نیست

کارشناس استراتژیک مرکز مطالعات لندن تاکید کرد که خروج نیروهای امریکایی از عراق به معنای دست کشیدن از آن نیست بلکه امریکا هر زمان که بخواهد می تواند در عراق حضور داشته باشد.

میدل ایست نیوز: سرهنگ «آنتونی شفر»، نظامی بازنشسته امریکا و کارشناس استراتژیک مرکز مطالعات لندن تاکید کرد که خروج نیروهای امریکایی از عراق به معنای دست کشیدن از آن نیست بلکه امریکا هر زمان که بخواهد می تواند در عراق حضور داشته باشد.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: امریکا به صورت کلی از عراق خارج نخواهد شد بلکه تا حدی حضور نظامی خواهد داشت، خروج نیروهای امریکایی به معنای کنار گذاشتن عراق نیست زیرا امریکا می تواند مجددا هر زمان که بخواهد در عراق حضور داشته باشد.

شفر درباره نگرانی ها از امکان بازگشت داعش تاکید کرد که امریکا نیروهای ویژه ای دارد که می توانند مانع از بازگشت داعش شوند.

وی اشاره کرد که نیروهای امریکایی طی سال های گذشته پس از اعلام شکست داعش تلاش های موفقیت آمیزی داشتند.

این نظامی بازنشسته امریکایی در ادامه تصریح کرد: اگر مشکلی در خصوص بازگشت داعش به وجود آید، بررسی خواهیم کرد که اگر بخواهیم، به چه نیروهایی نیاز داریم.

در حالی که کاهش تعداد نظامیان انجام ماموریت را سخت تر می کند اما تحلیلگران می گویند که این تعداد از نظامیان می توانند این ماموریت را انجام دهند و ارتش امریکا تجربه کافی برای برخورد با اوضاع در عراق را در سایه حضور تعداد کمتری از نظامیان نیز دارد.

پیش از این «کریستوفر میلر»، سرپرست وزارت دفاع امریکا روز گذشته اعلام کرده بود که نیروهای نظامی امریکا در افغانستان و عراق را کاهش خواهد داد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا