سرخط خبرهاسیاسی

رفت و آمد مداوم نیروهای امریکایی میان عراق و سوریه

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیروهای امریکایی از 72 ساعت گذشته به صورت پیوسته از سوریه، وارد عراق می شوند.

میدل ایست نیوز: گذرگاه های غیر رسمی بین سوریه و عراق در حومه استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه، طی روزهای اخیر شاهد حرکت فعال ورود و خروج نیروهای امریکایی، نفت کش های سوری حامل نفت سرقت شده سوریه و افزایش آشکار شمار کاروان های امریکایی که از سوریه به اقلیم کردستان عراق وارد می شوند بوده است.

خبرنگار «اسپوتنیک» در الحسکة به نقل از منابع محلی امروز گزارش داد که کاروان نظامی ارتش امریکا حامل خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی از استان الحسکة و از طریق گذرگاه غیر رسمی الولید وارد عراق شد.

این کاروان که شامل 30 کامیون نظامی بود ظهر امروز همزمان با اقدام دو هواپیما باری بزرگ در انتقال سربازها و تجهیزات ارتش امریکا از پایگاه السد غربی در حومه الحسکة به سمت مرزهای عراق آمدند.

خبرنگار اسپوتنیک در الحسکة بیان کرد که آسمان شهر الحسکة روز گذشته (پنجشنبه) پرواز گسترده بالگردهای ارتش امریکا به خصوص در شمال و برای پوشش هوایی تحرکات نظامی پایگاه غیرقانونی امریکا در سوریه را شاهد بود.

این تحرکات در حالی انجام می شود که پیش از این نیز یک کاروان نظامی امریکایی متشکل از 57 خودروی زرهی و خودروهای نظامی و کامیون از پایگاه غیرقانونی در فرودگاه نظامی خراب الجیر در حومه المالکیه استان الحسکة به عراق وارد شده بود.

خبرنگار اسپوتنیک همچنین گفت که ارتش امریکا شب چهارشنبه یک کاروان نظامی متشکل از 40 کامیون و خودروی باری بزرگ به همراه خودروهای زرهی را از طریق گذرگاه مرزی الولید به سمت پایگاه امریکا در نزدیکی شرکت گاز در چاه نفتی رمیلان انتقال داد.

این در حالی است که روز سه شنبه نیز کاروانی شامل 60 کامیون وارد عراق شد و در روز دوشنبه نیز 120 نفت کش حامل نفت سرقت شده سوریه از همان گذرگاه الولید وارد عراق شد.

این تحولات نظامی در زمانی اتفاق می افتد که گزارش های رسانه ای در مورد قصد دولت فعلی ایالات متحده برای عقب نشینی سربازان خود از شرق سوریه، به ویژه پس از تغییراتی که توسط دونالد ترامپ در وزارت دفاع اعمال شد، صحبت می کنند.

پیشتر «کریستوفر میلر»، وزیر دفاع جدید ایالات متحده قصد خود را برای تسریع در عقب نشینی نیروهای امریکایی از افغانستان و خاورمیانه ابراز داشت و گفت: زمان بازگشت به خانه است. میلر در اولین پیام خود به نیروهای مسلح امریکا گفت: همه جنگ ها باید پایان یابد.

میلر در پیامی در وب سایت وزارت دفاع گفته بود: بسیاری از جنگ خسته شده اند و من نیز یکی از آنها هستم. وی افزود: اما این مرحله حیاتی است که ما تلاش های خود را از یک نقش رهبری به یک نقش حمایتی تبدیل می کنیم. پایان دادن به جنگها به امتیازات و مشارکت احتیاج دارد. ما با این چالش روبرو شدیم. همه تلاش خود را انجام دادیم. اکنون زمان بازگشت به خانه است.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا