اقتصادیخبر اول

دیوان ریاست جمهوری عراق تسهیل اقدامات برای اعطای روادید را خواستار شد

رئیس دیوان ریاست جمهوری عراق در دیدار با رئیس اداره ثبت احوال عراق، خواستار تسهیل اقدامات برای اعطای روادید به شهروندان خارجی شد.

میدل ایست نیوز: دیوان ریاست جمهوری عراق امروز شنبه، تسهیل اقدامات اعطای روادید برای ورود افراد خارجی به عراق برای فعالسازی جریان اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری را خواستار شد.

«مهند حسام الدین»، رئیس دیوان ریاست جمهوری عراق در دیدار با «ریاض الکعبی»، مدیر کل اداره ثبت احوال، گذرنامه و اقامت گفت: پس از آنکه بحران کرونا به یاری خدا از بین برود، عراق باید پل های ارتباطی جدیدی برای ارتباط با کشورهای مختلف جهان و تسهیل اقدامات اعطای روادید برای شهروندان خارجی برای بازدید از اماکن گردشگری، دینی و فرهنگی بسازد و این امر فرصتی به طرف مقابل برای اقدام مقابله به مثل می دهد.

حسام الدین افزود: ما باید برای فعالسازی بخش های گردشگری، فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری و نزدیک شدن به ملت های مختلف، از بین بردن نگرانی ها و شک شرکت های جهانی گردشگری اقدام و تلاش کنیم.

وی ادامه داد: شرکت های جهانی گردشگری باید از نزدیک از وضعیت شهرهای عراق، زندگی اجتماعی و فعالیت های متعدد در عراق آگاه شوند و این امر فرصتی اضافی برای همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری و تبادل گردشگر فراهم می کند.

دو طرف در این دیدار به بررسی فعالیت اداره گذرنامه و اقامت که گام های خوبی در این زمینه برداشته و به موفقیت های قابل توجه ای در زمینه تسهیل اقدامات برای صدور گذرنامه رسیده است پرداختند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا