اقتصادی

آغاز اقدامات قانونی قطر در نیویورک علیه بزرگترین بانک امارات

قطر از بانک اول ابوظبی، پرداخت جریمه مالی به علت دستکاری در بازار و انجام عملیات ارز جعلی را طلب می کند.

میدل ایست نیوز: سازمان تنظیم مقررات مالی قطر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که اقدامات قانونی را در نیویورک آغاز کرده است تا بانک اول ابوظبی را ملزم به پرداخت 55 میلیون دلار جریمه مالی به دستور دادگاه قطر کند.

این سازمان در سال گذشته، بزرگترین بانک امارات را به 200 میلیون ریال (55 میلیون دلار) در پی ممانعت از انجام تحقیقات در خصوص دستکاری احتمالی در بازار جریمه کرد؛ اتهامی که بانک ابوظبی آن را رد می کند.

سازمان تنظیم مقررات مالی قطر در بیانیه ای گفت: بانک ابوظبی در مقابل رای نهایی دادگاه مدنی و بازرگانی مرکز مالی قطر که سازمان تنظیم مقررات مالی را موظف به برداشتن گام هایی برای اجرای حکم دادگاه در سایه روش های شناخته شده در مورد اجرای بین المللی احکام مالی می کند، اقدام به پرداخت جریمه نکرد.

قطر در سال 2018 اعلام کرد که پس از قطع ارتباط امارات و سایر کشورهای عربی در سال 2017 با قطر، بانک اول ابوظبی که بزرگترین بانک امارات است، عملیاتی مالی جعلی برای آسیب زدن به اقتصاد قطر انجام داده است.

سازمان تنظیم مقررات مالی قطر در مارس 2018، تحقیقات در خصوص ادعای دستکاری در ریال قطر، اوراق بهادار دولت قطر و ابزارهای مالی مربوط را آغاز کرد.

بانک امارات سال گذشته و پس از آنکه سازمان تنظیم مقررات مالی قطر، محدودیت هایی که مانع از اقدام بانک برای فعالیت های جدید می شد اعمال کرد، تنها شعبه خود در قطر را تعطیل کرد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر، در ژوئن 2017 و در پی اتهام زدن به قطر مبنی بر حمایت از تروریسم، روابط خود را با قطر قطع کرده و آن را تحریم کردند اما قطر همواره اتهام این کشورها را رد کرده است.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا