سرخط خبرها

تعدیلات مهم در قانون ثبت شرکت در امارات

به موجب تعدیلات در قانون ثبت شرکت در امارات سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در امارات شرکت ثبت کنند و مالکیت صد در صد آن را داشته باشند.

میدل ایست نیوز: «خلیفه بن زاید آل نهیان»، رئیس امارات متحده عربی، با انتشار بخشنامه‌ای قانون ثبت شرکت در امارات را تعدیل کرد.

به گزارش CNN به موجب این تعدیلات سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در امارات شرکت ثبت کنند و مالکیت صد در صد آن را داشته باشند و دیگر ثبت شرکت‌ها مشروط به داشتن تابعیت کشور خاصی ازجمله خود امارات نیست.

همچنین شرکت‌های خارجی‌ای که بخواهند در امارات دفتر داشته باشند دیگر لازم نیست نماینده‌ای از شهروندان امارات معرفی کنند.

در این بخشنامه همچنین بند مربوط به ضرورت مشارکت شهروندان اماراتی در نسبت مشخصی از سهام شرکت‌های ثبت‌شده در این کشور را ملغی اعلام کرده است.

این تعدیلات مهم در قانون ثبت شرکت در امارات در حالی صورت می گیرد که شیوع کرونا و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن تأثیر شدیدی بر اقتصاد امارات نهاده است.

هفته گذشته نیز محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست‌وزیر امارات از تصویب اعطای «اقامت طلایی 10 ساله» به افراد و شاغلین برخی از مشاغل خبر داد.

نخست‌وزیر امارات در توئیتر نوشت: اقامت طلایی به همه دارندگان مدرک دکتری، پزشکان و مهندسان رایانه، الکترونیک، برنامه‌نویسی، برق، بیوتکنولوژی و افراد برتر دانشگاه‌های معتبر با معدل 3.8 و بیشتر اعطا خواهد شد.

وی افزود: اقامت طلایی همچنین به دارندگان مدارک تخصصی هوش مصنوعی، ابر داده، اِپیدمیولوژی اعطا خواهد شد.

بن راشد در پایان اظهار داشت: این نخستین مرحله اعطای اقامت طلایی است و مراحل بعدی آن نیز اعلام خواهد شد، ما خواهان باقی ماندن استعدادها و هوش‌ها در کنار خود در مسیر رشد و توسعه هستیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا