خبر اولسرخط خبرها

جزئیات بیشتر از حجم خسارت ها در حمله انصارالله به تأسیسات نفتی عربستان در جده

این واحد یکی از سه واحد اصلی توزیع مشتقات نفتی در عربستان و «مرکزی بسیار مهم » است که روزانه 120 هزار بشکه نفت را در سرتاسر کشور توزیع می‌کند.

میدل ایست نیوز: شرکت نفتی «آرامکو» جزئیات بیشتری از حمله موشکی به تأسیسات این شرکت در جده را اعلام کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، یک مقام بلندپایه شرکت آرامکو تأکید کرد که این حمله توسط نیروهای انصار الله (حوثی) انجام شده و یک کارخانه توزیع مشتقات نفتی در شمال جده را هدف قرار داده است.

این مقام گفت که این حمله هیچ تلفات انسانی نداشته و از میان 13 مخزن این تأسیسات، یکی از مخازن که 10 درصد سوخت انبارشده در این تأسیسات را در خود داشته آسیب دیده است.

به گفته این مقام این واحد توزیع نفت یکی از سه واحد اصلی توزیع مشتقات نفتی در عربستان و «مرکزی بسیار مهم » است که روزانه 120 هزار بشکه نفت را در سرتاسر کشور توزیع می‌کند.

شب گذشته عربستان سعودی تأیید کرد که یک مخزن سوخت در واحد توزیع مشتقات نفتی در شمال جده هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

در بیانیه رسمی عربستان درباره این حادثه تأکید شده که این حادثه هیچ تلفاتی جانی و مالی در پی نداشته است.

«یحیی سریع»، سخنگوی نظامی گروه انصارالله (حوثی) از حمله به مرکز پخش فرآورده های نفتی شرکت آرامکو در شهر جده عربستان خبر داد.

سریع بامداد دوشنبه (23 نوامبر) با انتشار توئیتی گفت که این حمله با موشک «قدس 2» انجام شده و با دقت بالا به اهداف تعیین شده اصابت کرده و آمبولانس ها و خودروهای آتش نشانی به سمت این مرکز حرکت کرده اند.

او در توئیت دیگری تأکید کرد که این حمله در واکنش به «ادامه تحریم ها و جنگ» انجام شده و به شرکت های خارجی هشدار داد که از مناطق حیاتی فاصله بگیرند و افزود که حملات ادامه خواهد داشت.

منابع عربستانی تا این لحظه به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

گروه انصارالله در اوایل ماه جاری میلادی هشدار داده بود که حملات خود علیه مواضع عربستان را تشدید خواهد کرد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا