خبر اولسیاسی

انتقاد انصار الله از تلاش عربستان برای ایفای نقش قربانی/ حوثی ها عربستان را به حملات بیشتر در چارچوب دفاع مشروع تهدید کردند

گروه حوثی انصار الله یمن، عربستان را به حملات و پاسخ های بیشتر در چارچوب دفاع مشروع تهدید و از تلاش عربستان برای ایفای نقش قربانی انتقاد کرد.

میدل ایست نیوز: گروه حوثی انصار الله یمن عصر سه شنبه، یک روز پس از حمله موشکی به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان، نظام این کشور را به حملات و پاسخ های بیشتر در چارچوب دفاع مشروع تهدید کرد.

«محمد عبدالسلام»، مذاکره کننده ارشد انصار الله و سخنگوی سیاسی این گروه در توئیتی نوشت: «نظام عربستان دشمنی و محاصره را شروع و اعلام کرد و هنوز به آن ادامه می دهد و تا زمانی که به کار خود ادامه می دهد باید منتظر پاسخ و دفاع مشروع باشد تا دشمنی را پایان داده و محاصره را بشکند.»

این مسئول انصار الله، تلاش های عربستان برای ایفای نقش قربانی و همراه کردن بیشتر همبستگی بین المللی در پی حمله به جده را به سخره گرفت و اشاره کرد که عربستان با وجود التماس محکومیت ها و تلاش برای ایفای نقش قربانی نتوانست خود را از متجاوز و ستمگر بودن در حق ملت یمن برهاند.

گروه انصار الله یمن پیش از این در صبح روز دوشنبه اعلام کرده بود که در حمله ای موشکی تاسیسات نفتی آرامکو در شهر جده را هدف قرار داده است.

ائتلاف عربی نیز با اعتراف به این حمله انصار الله آن را حمله در آسیب به عصب اقتصاد جهانی و منابع و تجهیزات آن و همچنین امنیت جهانی انرژی توصیف کرد.

آنچه قابل توجه بود این است که ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات، به پاسخ مشابه برای این حمله علیه اهداف انصار الله روی نیاورد بلکه حملات هوایی طی 24 ساعت گذشته به دو استان مأرب و الجوف که صحنه عملیات نظامی زمینی و حملات هوایی معمول است خلاصه شد.

این حمله انصار الله، ریاست جمهوری مورد حمایت عربستان در یمن را وادار به برگزاری نشست فوق العاده در ریاض کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سبأ، «عبد ربه منصور هادی»، رئیس جمهور مورد حمایت عربستان در یمن در این نشست از روند عملیات نظامی در یمن و آخرین تحولات میدانی در جبهه های درگیری مطلع شد.

این خبرگزاری گفت که رئیس جمهور مورد حمایت عربستان در یمن بنا به درخواست عربستان خواستار تداوم پیروزی ها بر انصار الله و عملیات آماده سازی ویژه نیروها و آموزش رزمی برای نیروهای ارتش ملی یمن و تداوم عملیات نظامی تا آزادسازی کامل یمن از دست نیروهای انصار الله شد.

منصور هادی وعده داد از ارتش ملی یمن برای تکمیل کنترل خود بر بقیه مناطق در دست نیروهای انصار الله حمایت کامل کند و همچنین خواستار بنای نهاد نظامی یمن بر پایه های علمی، نوین و ملی شد.

برخی منابع نظامی در گفت وگویی با العربی الجدید گفتند که نیروهای دولت یمن به نبردهای هجومی خود در حومه غربی و شمالی استان مأرب و با هدف باز پس گیری مواضعی که در ابتدای هفته جاری از دست دادند ادامه دادند.

«محمد المقدشی»، وزیر دفاع یمن در حاشیه عملیات منطقه نظامی هفت که طی دو روز گذشته نیروهای انصار الله تسلط کامل بر آن داشتند وعده داد که نبرد را تا پایان کودتا و شورش و باز پس گیری کشور ادامه دهد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا