سرخط خبرها

حملات ترکیه به نیروهای قسد پس از جان باختن 21 نظامی وابسته به ترکیه در سوریه

در پی جان باختن 21 مسلح سوریه ای عضو گروه های وابسته به ترکیه مواضع نیروهای دموکراتیک در شمال سوریه هدف حملات ترکیه قرار گرفت.

میدل ایست نیوز: در پی جان باختن 21 مسلح سوریه ای عضو گروه های وابسته به ترکیه در حین تلاش برای ورود به روستایی تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، ترکیه به مواضع این نیروها در شمال سوریه حمله کرد.

«دیده بان حقوق بشر سوریه» با انتشار اطلاعیه ای تأکید کرد که بامداد سه شنبه حدود 30 فرد مسلح سوریه ای عضو گروه های وابسته به ترکیه در صدد ورود به روستای معلق در حومه عین عیسی بودند که در کمینی که نیروهای قسد کار گذاشته بودند 21 تن از آنها با انفجار مین جان باختند.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه از «درگیری سخت» در این منطقه خبر داد و دیده بان حقوق بشر سوریه هم گزارش داد که پس از این حادثه پهپادهای ارتش ترکیه حملات گسترده ای را به این نقطه انجام داده اند.

همزمان منابع میدانی از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه جبل الزاویه و شمال  و جنوب ادلب خبر می دهند.

یک پهپاد ترکیه ای نیز نیروهای ارتش سوریه و نیروهای دموکراتیک را در منطقه کورلک در حومه غربی شهر تل ابیض در شمال رقه هدف قرار داد و همزمان ارتش ترکیه این منطقه را به توپ بست.

شهر الباب نیز که در کنترل نیروهای ترکیه است شاهد انفجار بزرگ یک خودرو بمب گذاری شده بود که چندین کشته و زخمی به جای گذاشت.

همزمان نیروهای ترکیه از یک پست بازرسی در منطقه جدیده در حلب و نیز در منطقه الراشدین در جنوب استان حلب عقب نشینی کردند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا