خبر اولسیاسی

بهاء الحریری: طبقه سیاسی لبنان کنونی حق تشکیل دولت ندارد

«بهاء الحریری» تأکید کرد که در اواخر سال جاری یا هفته های اول سال جدید میلادی طرحی کامل برای بازگشت امنیت و آرامش به لبنان ارائه خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «بهاء الحریری»، برادر بزرگ تر «سعد الحریری» با انتقاد شدید از نظام سیاسی حاکم بر لبنان تأکید کرد که این نظام سیاسی حق تشکیل دولت جدید در لبنان را ندارد.

او در مصاحبه با «القدس العربی» تأکید کرد که در اواخر سال جاری یا هفته های اول سال جدید میلادی طرحی کامل برای بازگشت امنیت و آرامش به لبنان ارائه خواهد کرد.

بهاء الحریری که از سال گذشته و همزمان با شدت گرفتن تظاهرات در لبنان نام خود را به عنوان چهره ای نزدیک به معترضان و منتقد برادرش مطرح کرد، در این مصاحبه تأکید کرد که میثاق طائف تاکنون اجرا نشده و در این میثاق تصریح شده که همه گروه های شبه نظامی باید سلاحشان را تحویل دهند.

فرزند ارشد «رفیق الحریری» تأکید کرد طبقه سیاسی فعلی لبنان به لحاظ سیاسی و اقتصادی به شدت شکست خورده و نتوانسته عتماد مردم را جلب کند و باعث شده که کشور به ورشستگی کشیده شود و باید مردم با تقویت جبهه داخلی مسیر را برای اصلاحات هموار کنند.

او گفت که باید دولتی تکنوکرات تشکیل شود که در نخستین گام دست به تعدیلات قانونی برای پایان دادن به سهمیه بندی طایفه ای زند و یک طرح اقتصادی کامل برای خروج لبنان از بحران تنظیم کند و با اشاره به دولت برادرش سعد الحریری بدون نام آوردن از وی گفت که این دولت نشان داده که هیچ کاری از دستش بر نمی آید و دیگر نمی توان به آنها اعتماد کرد.

الحریری با انتقاد از حزب الله نیز گفت که نباید شیعیان لبنان را به حزب الله منحصر دانست.

او درباره آنچه پیرامون روابط نزدیک او با جو بایدن، رئیس جمهور منتخب امریکا، مطرح شده گفت که لبنان منافع خود را دارد و با جامعه جهانی روابط خوبی دارد و اقلیت های لبنانی در نقاط گوناگون جهان حضوری پررنگ و قدرتمند دارند.

همچنین بخوانید:

«بهاء الحریری» وارد میدان می شود/ برادر بزرگ به دنبال چیست؟

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا