خبر اولسیاسی

تشدید اختلافات دستگاه اطلاعاتی عربستان و امارات در جنگ یمن

اختلافات پنهان در درون مراکز اطلاعاتی عربستان و امارات در سایه جنگ چندین ساله یمن افزایش یافته است.

میدل ایست نیوز: اختلافات پنهان در درون مراکز اطلاعاتی عربستان و امارات در سایه جنگ چندین ساله یمن و اقدام ابوظبی در بکارگیری نفوذ خود در ائتلاف عربی برای تصفیه مخالفان یمنی خود افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری الخلیج اونلاین، اطلاعات موجود نشان می‌دهد که فرماندهان سعودی حاضر در ائتلاف عربی در جنگ یمن طی گزارش‌هایی خواهان بازبینی اختیارات مراکز اطلاعاتی کشورهای عضو ائتلاف عربی به ویژه امارات شده اند.

طبق این گزارش که توسط افسران سعودی در ماه اکتبر درباره اختلافات گسترده و ناهمخوانی دیدگاه‌ها در هماهنگی میان دستگاه اطلاعاتی عربستان و امارات به نگارش درآمده، تاکید شده است که این اختلافات منجر به کاهش دقت عملیات نظامی علیه انصارالله یمن شده است.

در یکی از این گزارش‌ها، «عبدالرحمن مسعودی»، سرهنگ ارتش سعودی در بخش اطلاعات رسما از وزارت دفاع این کشور به ریاست «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی می‌خواهد که جدایی و انفکاک فعالیت اطلاعاتی عربستان با امارات را در دستور کار قرار دهد.

در گزارشی که توسط مسعودی به دفتر ویژه بن سلمان شده است، وی آورده که دستگاه اطلاعاتی امارات عمدا اطلاعاتی را به ائتلاف عربی داده که نشان دهنده مواضع گروه‌های تروریستی است اما پس از بررسی اطلاعات به دست آمده روشن شد که این مواضع متعلق به ارتش یمن بوده است.

بر اساس این گزارش‌ها، عربستان به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد دستگاه اطلاعاتی امارات عمدا اطلاعات اشتباهی به ائتلاف عربی داده است تا یگان‌های مخالف خود در ارتش یمن را به ویژه در جریان عملیات هوایی ائتلاف عربی از میان بردارد.

نارضایتی افسران سعودی

بر اساس گزارش‌های مربوطه، فرماندهان یگان‌های نظامی و اطلاعاتی سعودی در یمن از عدم پاسخگویی رهبران عربستان به ویژه بن سلمان به مطالبات فرماندهان میدانی درخصوص جلوگیری از نقش امارات به ویژه بُعد اطلاعاتی در جنگ یمن ناراضی هستند همچنین نفوذ امارات در ائتلاف عربی مانع از حمایت و توسعه از دستگاه‌ اطلاعاتی یمن شده است.

اما در مقابل، امارات علت اقدام مذکور خود را به امکان بهره‌برداری حزب الاصلاح یمن از حمایت ائتلاف عربی از توسعه دستگاه اطلاعاتی این کشور و عدم کنترل آتی آن بر این دستگاه عنوان کرده است.

ارتش یمن پیش از این بارها ائتلاف عربی را به بمباران مواضع خود متهم کرده است به طوری که در اوت سال 2019 در جریان بمباران هواپیماهای اماراتی در نزدیکی عدن، بیش از 400 سرباز یمنی کشته و زخمی شدند.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا