خبر اولسیاسی

«حشد عتبات» با برگزاری کنفرانسی اعلام موجودیت می کند

اولین کنفرانس حشد عتبات با شعار «حشد عتبات، زادگاه فتوا و ساخت نهاد حکومت» با حضور چهار تیپ حشد تابع عتبات عالیات روز سه‌شنبه به مدت سه روز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

میدل ایست نیوز: اولین کنفرانس حشد عتبات با شعار «حشد عتبات، زادگان فتوا و سازندگان نهاد حکومت» با حضور چهار تیپ حشد تابع عتبات عالیات روز سه‌شنبه به مدت سه روز فعالیت خود را آغاز می‌کند.

این کنفرانس با حضور فرماندهان تیپ‌های «انصار المرجعیة»، تیپ رزمی العباس، گردان علی اکبر و تیپ رزمی امام علی(ع) و نیز با حضور متولیان عتبات مقدس علوی، حسینی، عباسی و عسکریین(ع) با میزبانی عتبه علوی در نجف اشرف آغاز به کار خواهد کرد.

در افتتاحیه این کنفرانس، نمایندگان وزارتخانه‌های امنیتی عراق و فرماندهان عالی این چهار تیپ سخنرانی خواهند کرد.

روز دوم این کنفرانس در عتبه مقدس حسینی و روز سوم در عتبه مقدس عباسی در کربلا برگزار خواهد شد.

بررسی تعیین سازوکارهایی برای هماهنگی میان بخش‌های گوناگون و مسائل مالی و هدایت عقیدتی حشد عتبات از برنامه‌های اصلی این کنفرانس است.

«نجاح الشمری»، وزیر دفاع سابق و مشاور رئیس جمهور در امور امنیتی، مسئولان بلندپایه بخش حقوقی و نظامی وزارت دفاع، «حمید الشطری» از دفتر مشاور امنیت ملی عراق، از چهره‌هایی هستند که در این کنفرانس سخنرانی و ابعاد گوناگون حقوقی و امنیتی و آموزشی و رتبه‌بندی‌ها در تشکیلات حشد عتبات را بررسی خواهند کرد.

در پایان این کنفرانس بیانیه نهایی درباره فعالیت‌های حشد عتبات تنظیم و تصویب خواهد شد.

سخنران اختتامیه این کنفرانس سیداحمد الصافی، نماینده مرجعیت عالی شیعه و متولی عتبه مقدس عباسی، خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا