اجتماعیسرخط خبرها

پیرزن 134 ساله عراقی در آستانه ورود به گینس+سند

زن سالخورده عراقی با 134 سال سن، خود را برای ورود به کتاب رکوردهای گینس آماده می کند.

میدل ایست نیوز: «روشی قاسم»، زن سالخورده عراقی در سال 1887 میلادی در سنجار متولد شده و وقایع تاریخی بسیاری را طی سالیان طولانی عمرش به چشم خود مشاهده کرده است.

این پیرزن کهنسال پس از آنکه در سال 2014 میلادی در نتیجه یورش گروه تروریستی داعش به منطقه سنجار آواره شد، اکنون در اردوگاه «کبرتو» برای آوارگان ایزدی در اطراف شهر دهوک در اقلیم کردستان زندگی می کند.

روشی قاسم 134 ساله همانطور که خانواده‌اش می‌گوید نه در بستر بیماری افتاده و نه حافظه خود را از دست داده است بلکه حافظه وی سرشار از خاطرات جنگ‌ها و وقایع تاریخی پرشمار از زمان سیطره امپراتوری عثمانی بر عراق، قیمومیت بریتانیا، دوره پادشاهی و جمهوریت، بحران‌ها و جنگ‌های متعدد و در نهایت حمله امریکا به عراق و ظهور و افول گروه تروریستی داعش است.

کتاب رکوردهای گینس

اکنون نوادگان این زن کهن‌سال ایزدی خود را برای ثبت نام وی در کتاب گینس آماده می‌کنند به ویژه که وی اسناد تولد خود را که نشان می دهد متولد سال 1887 میلادی است، در اختیار دارد.

روشی قاسم که تاکنون به پزشک مراجعه نکرده است، می گوید که همواره از مواد غذایی سالمی نظیر سبزیجات، میوه، شیر و تخم مرغ، ماهی و عسل تغذیه کرده است.

وی اکنون بیش از 150 نوه و نتیجه دارد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا