سرخط خبرها

رایزنی الکاظمی و هیئت بریتانیایی در خصوص «آرامش و گفت وگو» در خاورمیانه

نخست وزیری عراق و وزرای امور خاورمیانه و آفریقا و نیروهای مسلح بریتانیا درباره اهمیت تداوم همکاری مشترک و آرامش و گفت وگو در خاورمیانه تبادل نظر کردند.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق امروز دوشنبه در دیداری با «جیمز کلیورلی»، وزیر امور خاورمیانه و آفریقا بریتانیا و «جیمز هیبی»، وزیر نیروهای مسلح بریتانیا درباره «آرامش و گفت وگو» در خاورمیانه رایزنی کرد.

دفتر رسانه ای نخست وزیری عراق در بیانیه ای گفت: « کلیورلی و هیبی امروز در دفتر نخست وزیری عراق با الکاظمی دیدار و درباره روابط دوجانبه در عرصه های سیاسی، اقتصادی و نظامی و اهمیت تداوم همکاری مشترک در زمینه جنگ علیه تروریسم و تعقیب عناصر گروه تروریستی داعش و همچنین وضعیت منطقه و همکاری مشترک برای آرامش و گفت وگو در منطقه با هدف ایجاد ثبات گفت وگو کردند.

الکاظمی و وزرای بریتانیایی همچنین درباره توافق صورت گرفته بین دو کشور در سفر اخیر الکاظمی به بریتانیا و راه های عملی کردن آن در راستای منافع دو کشور و حمایت از ایجاد توانایی در نیروهای امنیتی عراق در زمینه آموزش، تجهیزات و حمایت اطلاعاتی بر اساس اولویت های عراق رایزنی کردند.

نخست وزیری عراق در این دیدار ضمن تاکید بر اهتمام عراق برای ایجاد روابط استراتژیک با بریتانیا در زمینه های سیاسی و اقتصادی، اشاره کرد که روابط تاریخی بین دو کشور، به تقویت همکاری و حمایت از اقتصاد عراق و حمایت از اصلاحات اقتصادی عراق و کمک به این کشور در راه دستیابی به انتخاباتی آزاد و شفاف که آرمان های ملت عراق را محقق می کند، کمک خواهد کرد.

از طرفی دیگر هیئت بریتانیایی نیز بر حمایت بریتانیا از عراق و مسیری که دولت عراق در زمینه اصلاحات اقتصادی و امنیتی در پیش گرفته و همچنین گام های اتخاذ شده برای برگزاری انتخابات زودهنگام تاکید کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا