اجتماعیسرخط خبرها

عراق و ترکیه در حال بررسی اتصال ریلی بین دو کشور

وزیر حمل و نقل عراق و سفیر ترکیه در بغداد درباره اتصال ریلی بین دو کشور و سازوکارهای افزایش درآمدهای آن، رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: «فاتح یلدز»، سفیر ترکیه در عراق و هیئت همراه او امروز دوشنبه در محل وزارت حمل و نقل عراق با «ناصر حسین الشبلی»، وزیر حمل و نقل عراق دیدار و درباره امکان و سازوکار اتصال ریلی دو کشور گفت وگو کرد.

وزیر حمل و نقل عراق در بیانیه ای گفت: امروز با سفیر ترکیه در بغداد درباره اتصال ریلی بین عراق و ترکیه گفت وگو و درباره دیدگاه ها و سازوکارهایی که ممکن است برای انجام این پروژه مهم و حیاتی آنها را دنبال کرد و درآمد بیشتری برای بودجه کشور تامین کرد، رایزنی کردیم.

الشبلی افزود: این پروژه در چارچوب پروژه «کانال خشک» (احداث کانال زمینی) به عنوان شریانی برای اتصال بنادر عراق به جهان از طریق حمل و نقل کالا و کانتینر خواهد بود که وزارت حمل و نقل به دنبال انجام آن است.

وزیر حمل و نقل عراق اشاره کرد که این پروژه ها از زیرساخت های مهمی به شمار می رود که کشور برای پیشرفت وضعیت خود به آن نیاز دارد و همچنین هزاران فرصت شغلی برای افراد بیکار فراهم می کند.

از طرفی دیگر یلدز تاکید کرد که ترکیه به دنبال همکاری اثرگذار با عراق در خصوص حمل و نقل در همه زمینه ها به خصوص اتصال ریلی و احداث کانال در خشکی است که درآمد بیشتری برای دو کشور فراهم، و نقش آنها در منطقه را تقویت می کند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا