خبر اولسیاسی

بارزانی در دیدار هیئت بریتانیایی: بغداد باید حقوق مالی اقلیم کردستان را پرداخت کند

نخست وزیری اقلیم کردستان عراق در دیدار با هیئت بریتانیایی تاکید کرد که اقلیم به تمام تعهدات قانونی خود پایبند بوده و بغداد باید حقوق مالی اقلیم را پرداخت کند.

میدل ایست نیوز: «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق امروز سه شنبه در دیدار با هیئت بریتانیایی به بررسی مناقشات بغداد و اربیل پرداخت و تاکید کرد بغداد باید حقوق کارمندان اقلیم کردستان را تامین کند.

در بیانیه دولت اقلیم کردستان عراق آمده است که «جیمز کلیورلی»، وزیر امور خاورمیانه و شمال آفریقا بریتانیا، «جیمز هیبی»، وزیر نیروهای مسلح و «استفان هیکی»، سفیر بریتانیا در بغداد با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کردند.

در این دیدار دو طرف درباره راه های تقویت روابط بین اقلیم کردستان و بریتانیا رایزنی کردند.

بارزانی ضمن تشکر از بریتانیا و نقش آن در کمک به اقلیم کردستان، به بررسی روابط بین اقلیم کردستان و دولت فدرال نیز پرداخت.

وی تاکید کرد که دولت اقلیم کردستان همه تعهدات قانونی خود را با هدف دستیابی به توافقی بر اساس قانون اساسی انجام داد بنابراین دولت فدرال باید به تعهدات خود در خصوص پرداخت حقوق مالی اقلیم کردستان پایبند باشد.

هیئت بریتانیایی نیز ضمن اشاره به احترام و تقدیر فراوان بریتانیا از فداکاری های نیروهای پیشمرگه و مقابله آنها با تروریسم، اعلام کرد که بریتانیا آماده است برای تقویت چشم انداز همکاری همه جانبه با اقلیم کردستان به خصوص در زمینه تجاری و افزایش سرمایه گذاری در اقلیم کردستان اقدام کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا