سرخط خبرهاسیاسی

تلاش کُردها برای بین‌المللی‌سازی مساله حقوق کارمندان اقلیم کردستان عراق

حزب دموکرات اقلیم کردستان از رویکرد کُردها برای بین‌المللی‌سازی مساله حقوق کارمندان اقلیم کردستان در سازمان ملل خبر داد.

میدل ایست نیوز: «ریبین سلام»، عضو حزب دموکرات اقلیم کردستان از رویکرد کُردها برای بین‌المللی‌سازی مساله حقوق کارمندان اقلیم کردستان در سازمان ملل خبر داد.

سلام در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: کُردها گزینه‌ای جز متوسل شدن به سازمان ملل برای بین‌المللی‌سازی مساله حقوق کارمندان اقلیم ندارند به خصوص که و ظلم و خیانت به کُردها در ماجرای تصویب پارلمان بر قانون استقراض و عدم ارسال حقوق کارمندان اقلیم از سوی دولت مرکزی ادامه دارد.

این عضو ارشد حزب دموکرات اقلیم کردستان در ادامه گفت: شماری از مسئولان مساله بین‌المللی‌سازی حقوق کارمندان اقلیم را با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق در میان گذاشته اند.

وی در پایان اظهار داشت: نبود دادگاه فدرال به عنوان نهاد مسئول حل منازعات میان اقلیم کردستان و بغداد، کُردها را به متوسل شدن به سازمان ملل واداشته است.

دولت محلی اقلیم کردستان عراق در حالی از بین‌المللی‌سازی مساله حقوق کارمندان اقلیم سخن به میان آورده است که تاکنون از انجام تعهدات خود در تحویل 250 هزار بشکه نفت به شرکت بازاریابی عراق (سومو) و مساله گذرگاه‌های مرزی اقلیم با کشورهای همسایه طفره رفته است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا