خبر اولسیاسی

«حشد عتبات» در اولین کنفرانس خود بر تلاش برای حفظ وجهه حشد تأکید کرد

اولین کنفرانس نیروهای حشد عتبات با شعار «حشد عتبات، زادگان فتوا و زایندگان نهاد حکومت» با میزبانی عتبه علوی(ع) در نجف اشرف آغاز به کار کرد.

میدل ایست نیوز: اولین کنفرانس نیروهای حشد عتبات با شعار «حشد عتبات، زادگان فتوا و زایندگان نهاد حکومت» با میزبانی عتبه علوی(ع) در نجف اشرف آغاز به کار کرد.

به گزارش «الفرات نیوز»، شیخ «مقداد الکعبی»، که ازجانب حشد عتبات در این کنفرانس سخنرانی کرد تأکید کرد که پیروزی بزرگی که بسیاری آن را دست‌نیافتنی می‌دانستند نتیجه فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی شیعه بود که همه امکانات و توانایی‌های خود را صرف حمایت از رزمندگان و کمک به آنان کرد و اساتید و علمای حوزه‌های علمیه را راهی میدان‌های جهاد کرد تا حامی رزمندگان باشند.

او گفت که حشد عتبات ده‌ها شهید در این مسیر تقدیم کرد و در بیش از سه سال مقاومت قهرمانانه توانست به پیروزی بزرگ دست یابد.

او گفت که حشد عتبات و فرزندانش احترام فراوانی نزد همگان در عراق دارند و در میان همه مردم به میهن‌دوستی و غیرت بر ناموس عراق و توجه به صیات از مقدسات به دور از هرگونه سودای دنیایی و مادی و به پیروی کامل از توصیه‌ها و رهنمودهای مرجعیت شناخته‌ شده‌اند و مرجعیت را در همه امور محور فعالیت‌های خود می‌دانند.

الکعبی افزود که مرجعیت با رهنمودهای خود و تأکید بر اصول استوار و ارزشمند موجب شده که حشد عتبات با قدرت و بصیرت به فعالیت خود ادامه دهد و تأکید کند که موفقیت و پیروزی نتیجه پایبندی به رهنمودهای مرجعیت است.

او گفت که حشد عتبات خود و همه را ملزم به حفاظت از وجهه تابناک حشد و رعایت مسئولیت های دینی و ملی و حفاظت از منافع میهن و شهروندان و صیانت از دستاوردهای کنونی می‌داند.

وی تأکید کرد که اولین کنفرانس حشد عتبات درچارچوبی قانونی و با حضور متخصصان و کارشناسان برگزار شده و هدف از آن رسیدن به دیدگاهی روشن‌تر درباره مسیر آینده است و در آن مسائل حساس و مهم و چالش های پیش روی حشد بررسی خواهد شد و به صدور توصیه ‌هایی خواهد انجامید که لازم است همه تصمیم‌گیران به آن توجه کنند و آن را جدی بگیرند.

این کنفرانس با حضور فرماندهان تیپ‌های «انصار المرجعیة»، تیپ رزمی العباس، گردان علی اکبر و تیپ رزمی امام علی(ع) و نیز با حضور متولیان عتبات مقدس علوی، حسینی، عباسی و عسکریین(ع) با میزبانی عتبه علوی در نجف اشرف آغاز به کار کرده است.

روز دوم این کنفرانس در عتبه مقدس حسینی و روز سوم در عتبه مقدس عباسی در کربلا برگزار خواهد شد.

بررسی تعیین سازوکارهایی برای هماهنگی میان بخش‌های گوناگون و مسائل مالی و هدایت عقیدتی حشد عتبات از برنامه‌های اصلی این کنفرانس است.

«نجاح الشمری»، وزیر دفاع سابق و مشاور رئیس جمهور در امور امنیتی، مسئولان بلندپایه بخش حقوقی و نظامی وزارت دفاع، «حمید الشطری» از دفتر مشاور امنیت ملی عراق، از چهره‌هایی هستند که در این کنفرانس سخنرانی و ابعاد گوناگون حقوقی و امنیتی و آموزشی و رتبه‌بندی‌ها در تشکیلات حشد عتبات را بررسی خواهند کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا