سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی «نچیروان بارزانی» با سفیر روسیه در عراق درباره توسعه مناسبات دوجانبه

رئیس اقلیم کردستان عراق با «ماکسیم ماکسیموف»، سفیر روسیه در بغداد درباره توسعه مناسبات اربیل و مسکو و تحولات منطقه رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق با «ماکسیم ماکسیموف»، سفیر روسیه در بغداد درباره توسعه مناسبات اربیل و مسکو و تحولات منطقه رایزنی کرد.

طرفین در این دیدار بر لزوم تقویت مناسبات میان اقلیم کردستان و روسیه و انجام سفرهای متقابل میان دو طرف تاکید کرده و افزودند: نباید مناسبات اربیل و مسکو تنها محدود به همکاری در زمینه انرژی باشد.

بارزانی و ماکسیموف همچنین درباره فعالیت شرکت‌های انرژی روسی در اقلیم، جدیدترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق، انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور، مناسبات اربیل و بغداد و گفت‌وگو برای حل آن و نیز مخاطرات تروریسم و مقابله با داعش و دیگر مسائل مورد اهتمام دو طرف رایزنی کردند.

دو طرف در پایان ضمن تاکید بر اینکه فرصت و زمینه برای توسعه و تنوع‌بخشی به روابط اقلیم کردستان با روسیه فراهم آورد، اظهار داشتند: باید اهتمام بیشتری به توسعه روابط مشترک در زمینه کشاورزی و صنعتی شود همچنین افزایش تسهیلات سفر میان اقلیم کردستان و روسیه و گسترش آن و مساله انجام پروازهای مستقیم میان اربیل و مسکو از دیگر محورهای گفت و گو طرفین بود.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا