خبر اولسیاسی

سفیر بریتانیا در بغداد: نسبت به کاهش تنش میان ایران و امریکا خوشبین هستیم

سفیر بریتانیا در بغداد در مصاحبه‌ای تلویزیونی بر حمایت کشورش از عراق و بر مخالفت با تبدیل عراق به میدان نزاع میان امریکا و ایران تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: سفیر بریتانیا در بغداد در مصاحبه‌ای تلویزیونی بر حمایت کشورش از عراق و بر مخالفت با تبدیل عراق به میدان نزاع میان امریکا و ایران تأکید کرد.

به گزارش «ناس نیوز»، «استفن هیکی» در این مصاحبه تلویزیونی که دوشنبه شب (30 نوامبر) پخش شد تأکید کرد که روابط عراق و بریتانیا روابطی تاریخی و مستحکم است و افزود که دو کشور همکاری‌های خوبی دارند و درصورت ثبات کامل در عراق این همکاری‌ها گسترش هم خواهد یافت.

او درباره حملات به سفارتخانه‌ها تأکید کرد که حمله راکتی به سفارتخانه‌ها جان دیپلمات‌ها و  افراد غیر نظامی عراقی را هدف قرار می‌دهد و بر امنیت و سرمایه‌گذاری در عراق تأثیر منفی می‌گذارد.

وی افزود که امیدوار است امریکا تهدید خود درباره خارج کردن سفارتش از عراق را عملی نکند و تأکید کرد که متأسفانه هنوز هم دیپلمات‌ها در عراق در خطر هستند.

هیکی درباره حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق گفت که این نیروها به دعوت دولت عراق در این کشور هستند و «فکر می‌کنم که خطر داعش همچنان به صورت کامل از میان نرفته» و افزود که خروج نیروهای ائتلاف از عراق باید با مذاکره میان دولت عراق و دولت‌های ائتلاف انجام شود.

سفیر بریتانیا در بغداد گفت که اگر دولت عراق رسما خواستار آن شود می‌توان نیروهای ناتو را جانشین نیروهای ائتلاف کرد.

او همچنین درباره تظاهرات عراق ضمن تکذیب هرگونه ارتباط میان سفارتش با تظاهرات‌کنندگان گفت که دولت الکاظمی پیشرفت‌های خوبی در تحقیقات درباره حوادث انتخابات داشته است.

هیکی درباره نقش ایران در منطقه گفت که انگلستان با ایران روابط دیپلماتیک و با امریکا روابط خوبی دارد و برای کاهش تنش در منطقه تلاش می‌کند و امیدوار است که توافقی دیپلماتیک میان ایران و امریکا شکل بگیرد.

او گفت که نسبت به کاهش تنش میان ایران و امریکا در آینده خوش‌بین است و معتقد است که مسائل ایران و امریکا ازطریق دیپلماتیک حل خواهد شد.

وی افزود که فکر نمی‌کند امریکایی‌ها دنبال جنگ در منطقه باشند و تأکید کرد که با مذاکراتی سازنده می‌توان نگرانی ها درباره فعالیت‌های ایران در منطقه را از میان برد.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا