اقتصادیسرخط خبرها

عراق در آغاز 2023 همه گاز استخراج شده با نفت خود را به بهره برداری می رساند

وزارت نفت عراق اعلام کرد که در آغاز سال 2023 پروژه‌های بهره‌برداری از گاز استخراج‌شده با نفت به پایان می‌رسد و دیگر عراق گاز خود را آتش نخواهد زد.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق اعلام کرد که در آغاز سال 2023 پروژه‌های بهره‌برداری از گاز استخراج‌شده با نفت به پایان می‌رسد و دیگر عراق گاز خود را آتش نخواهد زد.

«حامد الزوبعی»، قائم‌مقام وزارت نفت عراق، گفت که این وزارتخانه برنامه جامعی برای تأمین گاز نیروگاه‌های برق خود ازطریق بهره‌برداری از گاز استخراج‌شده با نفت و نیز میدان‌های گازی عراق انجام می‌شود.

او گفت که اکنون 60 درصد از گاز مورد نیاز عراق که معادل 42.4 میلیون متر مکعب است از منابع داخلی تأمین می‌شود و در سال 2022 و  آغاز 2023 همه پروژه‌های بهره برداری از گاز استخراج‌شده با نفت به پایان می‌رسد و همزمان 33.9 میلیون متر مکعب هم از میدان‌های گازی به تولید گاز عراق افزوده می‌شود و با این مقدار گاز تولیدی می توان سوخت همه نیروگاه‌های برقی عراق را تأمین کرد.

او گفت که تولید گاز عراق در سال 2016 معادل 16.9 میلیون متر مکعب بود و اکنون به 42.4 میلیون متر مکعب رسیده و با اجرای پروژه‌های لازم تولید گاز استخراج‌شده با نفت به 76.4 میلیون متر مکعب خواهد رسید.

هم‌زمان وزیر نفت عراق در مراسم امضای قرارداد آماده سازی میدان گازی 12 میان استان‌های نجف و مثنی با شرکت روسیه‌ای باشنفت بر تلاش این وزارتخانه برای بهبود سرمایه گذاری در بهره‌برداری از ثروت هیدروکربنی عراق تأکید کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا