سرخط خبرهاسیاسی

فرماندهی عملیات مشترک عراق: همه گروه‌های مسلح از سنجار خارج شده‌اند

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ضمن اعلام اجرایی شدن توافق سنجار از امروز، تاکید کرد یگان‌های مقاومت سنجار وابسته به پ ک ک و دیگر گروه‌های مسلح این شهر را ترک کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ضمن اعلام اجرایی شدن توافق سنجار از امروز، تاکید کرد یگان‌های مقاومت سنجار وابسته به پ ک ک و دیگر گروه‌های مسلح این شهر را ترک کرده‌اند و تنها پرچم عراق در آن برافراشته شده است.

الخفاجی در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: توافق سنجار از امروز وارد فاز اجرایی شده است و نیروهای فدرال استقرار و تمرکز در این شهر را آغاز کرده‌اند و تنها پرچم عراق در آنجا برافراشته شده است.

وی اظهار داشت: هیچ گروه مسلحی در داخل سنجار وجود ندارد و حتی دفاتر سیاسی و حزبی که مجوز فعالیت نداشتند، بسته شده است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک در ادامه گفت: پلیس فدرال مدیریت امنیت سنجار را آغاز کرده و ارتش عراق هم در بیرون از شهر مستقر خواهد شد، کنترل مرزها هم از وظایف فرماندهی نیروهای مرزبانی است.

الخفاجی با بیان اینکه ما خواهان کاهش درد و رنج آوارگان برای بازگشت آنان به سنجار هستیم، اظهار داشت: یگان‌های مقاومت سنجار از این شهر عقب‌نشینی کرده و تنها شمار اندکی از آنان باقی مانده که آنها نیز در حال خارج شدن هستند.

وی درباره مخالفت نیروهای امنیتی (آسایش) و یگان‌های مقاومت سنجار برای خروج از سنجار گفت: طبق توافق با دولت محلی اقلیم کردستان، هیچ گونه نمود مسلحانه‌ای در داخل سنجار وجود ندارد.

الخفاجی در پایان اظهار داشت: همه گروه‌ها از جمله گروه‌های وابسته به الحشد الشعبی باید از سنجار خارج شوند و حضور ما در آنجا برای تثبیت توافق مذکور است.

بر اساس توافق بغداد و اربیل، پلیس و دستگاه‌های امنیت ملی و اطلاعات منحصرا مسئولیت امنیت داخل سنجار را برعهده خواهند داشت و دیگر یگان‌ها و گروه‌های مسلح با نظارت فرماندهی عملیات مشترک و الحشد الشعبی به خارج از شهر انتقال داده خواهند شد.

در این توافق همچنین تصریح شده که امنیت سنجار با تعیین 2500 نیروهای امنیتی داخلی تقویت خواهد شد و مشارکت عادلانه آوارگان سنجاری موجود در اردوگاه‌ها در این نیروها تضمین خواهد شد به طوری که 1000 تن از این نیروهای امنیتی از اهالی سنجار و 1500 تن از آوارگان تشکیل خواهد شد.

در بند مربوط به محور امنیتی همچنین ذکر شده که به حضور پ ک ک از سنجار و مناطق اطراف آن پایان داده خواهد شد و این گروه هیچ نقشی در این منطقه نخواهد شد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا