سرخط خبرهاسیاسی

«وال استریت جورنال» از تهدید امریکا به تحریم بانک مرکزی لبنان خبر داد

چند مقام غربی خبر دادند که امریکا و متحدانش در راستای سیاست آنچه «انزوای» حزب الله خوانده می‌شود بانک مرکزی لبنان را تحت فشار شدید قرار داده‌اند.

میدل ایست نیوز: چند مقام غربی خبر دادند که امریکا و متحدانش در راستای سیاست آنچه «انزوای» حزب الله خوانده می‌شود بانک مرکزی لبنان را تحت فشار شدید قرار داده‌اند.

به گزارش «وال استریت جورنال»، چند مقام غربی به این نشریه گفته‌اند که امریکا و متحدانش از چند ماه پیش در پی اجرای حسابرسی دقیق مالی از بانک مرکزی هستند تا از این راه آنچه به نظرشان فعالیت‌های پول‌شویی حزب الله است و روابط مقامات بلندپایه لبنانی با این حزب فاش شود.

براساس این گزارش، این فشارها با تهدید به تحریم بانک مرکزی لبنان همراه است که اقدامی خاص ازجانب واشنگتن علیه دشمنان سرسختش مانند کره شمالی و ایران و ونزوئلا دانسته می‌شود.

این مقامات به این نشریه گفته‌اند که واشنگتن و متحدانش از نیاز فوری بیروت به کمک‌های مالی برای پیش‌برد اهداف خود علیه حزب الله سوءاستفاده می‌کنند.

ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان، در گفت‌وگو با این نشریه امریکایی تأکید کرده که موضوع دست داشتن وی و بانک مرکزی لبنان در تسهیل فعالیت‌های حزب‌الله بی اساس است.

او افزوده که بانک مرکزی با بخش‌نامه‌های متعدد قوانین بین‌المللی و تحریم‌های امریکا را به بانک‌های لبنانی ابلاغ و آنان را به اجرای آنها ملزم کرده است.

با وجود این، مقامات امریکایی تأکید می‌کنند که نظارت ضعیف بانک مرکزی لبنان و در مواردی همکاری‌هایش با حزب الله، به این حزب در فعالیت‌هایش و ارسال پول به نیروهایش کمک کرده است.

اين مقامات گفته اند که امریکا در چند مورد متوجه شده که با وجود درخواستش از بانک مرکزی لبنان برای بسته شدن یک حساب مرتبط با حزب الله، آن حساب بانکی همچنان فعال است.

پیش از این امریکا «جبران باسیل»، از رهبران سیاسی مسیحی لبنان و از متحدان حزب الله را به علت آنچه «نمایندگی فساد روشمند در نظام سیاسی لبنان» خواند تحریم کرد.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا