اقتصادیسرخط خبرها

عراق: اتصال برق عراق به شبکه های برق همسایه اجرایی می شود

وزارت برق عراق تأکید کرد پروژه اتصال شبکه برق عراق به کشورهای همسایه چه کشورهای شورای همکاری و چه اردن وارد فاز اجرایی شده است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق تأکید کرد پروژه اتصال شبکه برق عراق به کشورهای همسایه چه کشورهای شورای همکاری و چه اردن وارد فاز اجرایی شده است.

«احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق، در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که اتصال شبکه برق عراق به کشورهای همسایه  مبتنی بر توافق‌نامه‌ها و پروتکل‌های رسمی و قراردادهایی است که میان عراق و این کشورها امضا شده و اجرا می‌شود.

او همچنین از صدور مجوزهای لازم برای ساخت نیروگاه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی به ظرفیت 755 مگاوات در استان‌های نجف، کربلا، سماوه، ناصریه، و بصره خبر داد.

سخنگوی وزارت برق عراق همچنین تأکید کرد که قطعی برق در بغداد و استان‌های مرکزی عراق زیاد شده و علت آن کاهش فشار گاز وارداتی از ایران است.

وی گفت که مصرف گاز داخلی در این فصل از سال افزایش پیدا می‌کند و به اوج می‌برسد و برای همین این کشور فشار گاز صادراتی خود را کاهش می‌دهد.

موسی افزود که عراق بابت گاز وارداتی به ایران بدهکار است و عراق باید به تعهدات مالی خود عمل کند.

سخنگوی وزارت برق عراق همچنین تأکید کرد که کارگروه ویژه‌ای برای تقویت شبکه‌های توزیع برق تشکیل شده که هدف آن تکمیل خطوط اصلی توزیع برق است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا