سرخط خبرها

یک مقام دولت امریکا: اسرائیل مسئول ترور فخری زاده است

یک مقام مسئول در دولت امریکا تاکید کرد که اسرائیل عامل ترور دانشمند هسته ای ایران در تهران است.

میدل ایست نیوز: شبکه خبری «CNN» به نقل از یک مقام دولت امریکا گفت که اسرائیل عامل ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای ایران در تهران است.

این شبکه اشاره کرد که این مقام رسمی از افشای جزئیات مربوط به اینکه آیا دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده از روند کار اطلاع داشته است، خودداری کرد.

این منبع گفت که اسرائیل معمولاً اطلاعات مربوط به اهداف و عملیاتی را كه قصد دارد انجام دهد قبل از اجرا به دولت امریکا اطلاع می دهد و تاکید کرد که فخری زاده از مدتها قبل یکی از اهداف اسرائیل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دفعات تهدیدهای منافع امریکا یا شهروندان امریکایی در منطقه افزایش نیافته است، زیرا ایران اسرائیل را به ترور متهم کرد، اما امریکایی ها معتقدند که ایرانی ها هنوز انتقام ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه ایران را نگرفته اند و این همان چیزی است که سرویس های اطلاعاتی امریکا در حال حاضر زیر نظر دارند.

این مقام مسئول افزود: دولت امریکا انتظار دارد كه ایران همزمان با نزدیک شدن به سالگرد شهادت سلیمانی در عراق، مقابله به مثل كند و خاطرنشان كرد: واشنگتن معتقد است که ایران محدود شده است، زیرا «جو بایدن»، رئیس جمهوری منتخب امریکا دو هفته بعد ریاست جمهوری را بر عهده خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: برداشتن گام تلافی جویانه ایران علیه امریکایی ها، کار بایدن را در رابطه با لغو تحریم های تهران و آغاز روند دیپلماتیک دشوار خواهد کرد، اما اگر ایران پاسخی ندهد نیز تهدیدات آن برای داخل کشور و کشورهای منطقه پوچ به نظر می رسد.

این مقام آمریکایی برای این شبکه فاش کرد که طی هفته آینده تحریم های اضافی علیه تهران اعمال خواهد شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا