سرخط خبرهاسیاسی

وزیر امور خارجه اردن در دیدار با همتای اسرائیلی بر ضرورت توقف اقدامات مانع صلح توسط اسرائیل تأکید کرد

وزیر امور خارجه اردن در دیدار با وزیر خارجه اسرائیل بر ضرورت توقف همه اقدامات دولت اسرائیل که به فرصت‌های تحقق صلح عادلانه براساس اصل دو کشوری آسیب می‌زنند تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: «ایمن الصفدی»، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن، در دیدار با «گابی اشکنازی»، وزیر خارجه اسرائیل، بر ضرورت توقف همه اقدامات دولت اسرائیل که به فرصت‌های تحقق صلح عادلانه براساس اصل دو کشوری آسیب می‌زنند تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه اردن، الصفدی در این دیدار که روز پنج‌شنبه (3 دسامبر) در گذرگاه مرزی اردن و کرانه باختری انجام شد تأکید کرد که باید کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی در مرزهای 1967 و براساس طرح صلح عربی تشکیل شود و اسرائیل به موانعی که در این مسیر ایجاد کرده پایان دهد.

او همچنین خواستار توقف همه اقدامات تحریک‌برانگیز در حریم مسجد الاقصی و احترام گذاشتن به وضعیت تاریخی و حقوقی جاری در این منطقه و احترام اسرائیل به قوانین مربوطه به‌عنوان طرف اشغالگر شد.

وی افزود که اردن براساس اصل قیمومت خود بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس به تلاش برای حفظ وضعیت حقوقی و تاریخی کنونی و حفاظت از هویت عربی اسلامی و مسیحی قدس و اماکن مقدس آن ادامه می‌دهد.

الصفدی افزود که تنها راه تحقق صلح عادلانه و فراگیر راه حل دو کشوری است که ضرورتی منطقه‌ای و جهانی است و خواستار ازسرگیری مذاکرات براساس قوانین بین المللی جهت ایجاد افقی روشن برای تحقق صلح عادلانه شد.

در این دیدار همچنین تحولات مربوط به ازسرگیری مذاکرات فلسطین و اسرائیل به‌خصوص در چارچوب اقدام اخیر تشکیلات خودگردان در ازسرگیری هماهنگی امنیتی با اسرائیل بررسی شد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا