سرخط خبرهاسیاسی

استقبال ترکیه از اقدامات اخیر برای حل اختلاف در شورای همکاری

وزارت امور خارجه ترکیه از اقدامات اخیر برای حل اختلافات در میان برخی از کشورهای عضو شورای همکاری استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای از اقدامات اخیر برای حل اختلافات در شورای همکاری استقبال و از تلاش‌های صمیمانه کویت برای یافتن راه ‌حل قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «امیدواریم اختلافات موجود در اسرع‌ وقت از طریق گفت وگوی بی‌ قید و شرط حل شود و تحریم‌های ناحق علیه قطر بدون تاخیر پایان یابد، ترکیه مثل همیشه به تلاش برای امنیت و ثبات خلیج ادامه خواهد داد.»

پیش از این وزیر امور خارجه کویت در یک سخنرانی تلویزیونی که جمعه، 4 دسامبر پخش شد تاکید کرد که این مذاکرات میان قطر از یک سو و عربستان و امارات و بحرین و مصر از سوی دیگر برگزار شده است.

شبکه الجزیره نیز به نقل از منابعی خبر داد که تازه‌ترین دور مذاکرات این کشورها که پس از سفر «جرد کوشنر»، مشاور رئیس جمهوری امریکا به عربستان و قطر انجام شده بسیار موفق بوده است.

گفتنی است عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در روز 5 ژوئن 2017 تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند.

این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کرده و بر دوحه یک درخواست 13 ماده‌ای برای عادی‌سازی روابط با این کشور تحمیل کردند.

قطر نیز اتهامات این کشورها را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت. روابط این کشورها با قطر، به‌رغم تمام تلاش‌های کویت برای میانجیگری هنوز به حالت عادی باز نگشته است.

منبع
الحرة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا