سرخط خبرها

دیدار وزیر امور خارجه عراق با همتایان اردنی و عربستانی خود

فؤاد حسین که برای شرکت در مجمع گفت وگوی منامه در بحرین به سر می برد با همتایان اردنی و عربستانی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه عراق با اردن و عربستان گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق، امروز شنبه، در حاشیه اعمال مجمع گفت وگوی منامه در بحرین با «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن و «فیصل بن فرحان»، همتای عربستانی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه گفت وگو کرد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق در بیانیه ای کوتاه گفت: وزیر امور خارجه عراق با ایمن الصفدی همتای اردنی خود دیدار و درباره روابط دوجانبه و راه های تبادل حمایت مشترک گفت وگو کرد.

وی افزود: رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز دیدار کرد و دو طرف به رایزنی درباره همکاری های مشترک همه جانبه رایزنی، و روند روابط دوجانبه بین بغداد و ریاض را تحسین کردند.

پیش این در روز گذشته فؤاد حسین با همتای بحرینی خود دیدار و بر امید عراق برای افزایش سطح همکاری های دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در 3 دسامبر عراق را برای شرکت در شانزدهمین دور از مجمع گفت وگوی منامه به مقصد بحرین ترک کرد.

بحرین سالانه گفت وگویی با حضور دهها مسئول رسمی، تاجر، شخصیت های بین المللی، اقتصاددانان، سیاسیون، اندیشمندان استراتژیک از آسیا، آفریقا، امریکا شمالی، امریکای لاتین و اروپا برای تبادل نظر برگزار می کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا