سرخط خبرهاسیاسی

عربستان: باید ماهم در مذاکرات هسته‌ای با ایران حضور داشته باشیم/ به زودی به توافقی نهایی با قطر دست می‌یابیم

وزیر امور خارجه عربستان بر لزوم رایزنی با کشورهای شورای همکاری در هر گونه توافق هسته‌ای جدید میان ایران و امریکا تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان بر لزوم رایزنی با کشورهای شورای همکاری در هر گونه توافق هسته‌ای جدید میان ایران و امریکا تاکید کرد.

بن فرحان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانس پرس در حاشیه مجمع گفت‌وگوی منامه ابراز اطمینان کرد که رایزنی کامل با کشورهای شورای همکاری، تنها راه برای امضای توافق پایدار درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

وی گفت: انتظارمان این است که رایزنی کاملی با ما در مذاکرات هسته‌ای با ایران انجام شود.

وزیر امور خارجه عربستان درباره بحران محاصره قطر گفت: حل بحران محاصره قطر که از سال 2017 میلادی ادامه داشته است، نزدیک است و متحدان ریاض هم درخصوص حل اختلافات در یک جبهه قرار دارند و پیش‌بینی می شود که به زودی به توافق نهایی دست یابیم.

وی گفت: همه طرف‌های ذیربط در راهکار نهایی مشارکت خواهند کرد و ریاض همکاری کاملی در این خصوص دارد و معتقد است که احتمالات بسیار مثبتی در دستیابی به توافق نهایی وجود دارد.

بن فرحان افزود: تصور می‌کنیم به راه‌حلی دست خواهیم یافت که همه جوانب را پوشش داده و رضایت همه طرف‌های ذیربط را جلب می کند و این امر به زودی اتفاق خواهد افتاد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان درخصوص محدود بودن توافق مذکور بر مناسبات عربستان و قطر به جز امارات گفت: مذاکرات درخصوص آشتی به صورای گسترد‌تر در جریان است و هنوز انتظار می رود که ابوظبی و منامه هم در تلاش برای حل بحران مشارکت کنند.

همچنین بخوانید:

ماموریت دشوار عربستان برای اقناع متحدان خود در مسیر آشتی با قطر

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا