خبر اولسیاسی

فرمانده تیپ رزمی علی اکبر: برخی با فتوای مرجعیت مخالفت کرده و به سمت کسب منافع سیاسی و حزبی رفتند

فرمانده تیپ رزمی علی اکبر (ع) تاکید کرد برخی گروه‌ها به فتوای آیت‌الله سیستانی درباره تشکیل الحشد الشعبی پایبند نماندند.

میدل ایست نیوز: «علی الحمدانی»، فرمانده تیپ رزمی علی اکبر (ع) تاکید کرد برخی گروه‌ها به فتوای آیت‌الله سیستانی درباره تشکیل الحشد الشعبی پایبند نماندند.

وی گفت که برخی گروه‌ها با فتوای مرجعیت عالیقدر مخالفت کردند و به سمت کسب منافع سیاسی و حزبی حرکت کردند.

فرمانده تیپ رزمی علی اکبر (ع) گفت: همه به فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی لبیک گفتند اما همه بدان پایبند نماندند.

وی افزود: 8 نکته‌ای که کنفرانس مطرح کرد، روند فعالیت این تشکل‌هاست، ما از همان روزهای نخست به رهنمودهای مرجعیت عالی دینی پایبند بودیم و به این پایبندی خود برای ساخت کشور ادامه خواهیم داد.

الحمدانی گفت: ما خاستگاه فتوای جهاد کفایی هستیم و بدان پایبند ماندیم و آن را اجرا کردیم؛ برخی افراد وجود دارند که دنبال منافع حزبی و سیاسی و نظایر آن رفتند، ما با خود پیمان بسته که متعهد و مجاهد بمانیم.

از سوی دیگر، «میثم الزیدی»، فرمانده تیپ العباس (ع) اظهار داشت: کنفرانس مذکور چند پیام داشت؛ نخست اینکه بعد از اقدامات ناقض قانون که در روزهای اخیر روی داد، به مردم عراق اطمینان داده شود که نیروهای عتبات مقدسه حاضر هستند و به نقش فعال و اساسی خود در دفاع از وطن و امنیت شهروندان ادامه خواهد داد همانطور که در دفاع از عراق در برابر دشمن داعشی نقش‌آفرینی کرد.

الزیدی اظهار داشت: پیام دیگر این کنفرانس، تداوم پایبندی کامل به فتوای مرجعیت و رهنمودهای ایشان از طریق وکلای ایشان، شیخ عبدالمهدی الکربلایی و سید احمد الصافی است.

حشد عتبات مقدسه در عراق پیشتر در اختتامیه کنفرانس حشد عتبات که از 1 تا 3 دسامبر در نجف و کربلا برگزار شد بیانیه پایانی این کنفرانس را صادر کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: با توجه به تعرضات امنیتی که در دوره اخیر شکل گرفت و آنچه امنیت و شهروندان را تهدید می کند، تیپ های حشد عتبات که مدافع واقعی و محافظ مطمئن وطن عزیز و ملت بزرگوار از طریق اجرای دقیق دستورات و فتوای «آیت الله سیستانی»، مرجعیت عالی دینی عراق بوده و هستند تاکید می کنند که برای دفاع از حریم عراق و امنیت فرزندانش و شرف مقدساتش در برابر هر که به آسیب به امنیت و سلامت آنها می اندیشد با قدرت حاضر هستند. این امر را پیشتر و در جنگ با داعش ثابت کرده و در این کنفرانس نیز بر آن تاکید می کنند.

منبع
پایگاه خبری نون

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا