سرخط خبرهاسیاسی

مخالفت عمان با درج نام «انصارالله» در فهرست گروه های تروریستی

وزیر امور خارجه عمان، تأکید کرد که معاون وزیر خارجه امریکا در امور خاورمیانه، موضوع درج نام گروه انصار الله یمن (حوثی)  در لیست گروه های تروریستی را با وی مطرح کرده است.

میدل ایست نیوز: «بدر البوسعیدی»، وزیر امور خارجه عمان، تأکید کرد که «دیوید شینکر»، معاون وزیر خارجه امریکا در امور خاورمیانه، موضوع درج نام گروه انصار الله یمن (حوثی) در لیست گروه های تروریستی را با وی مطرح کرده است.

به گزارش «رویترز»، البوسعیدی در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع درج نام انصارالله در لیست گروه های تروریستی وزارت خارجه امریکا در مذاکرات شینکر با او مطرح شده یا نه، گفت: «بله مطرح شده است».

او که برای شرکت در نشست «گفت وگوی منامه» به بحرین سفر کرده تأکید کرد: «به نظر ما تروریست شمردن یکی از طرف های نزاع یا کنار گذاشتنشان از میز مذاکره کمکی به حل بحران یمن نمی کند».

وی افزود: «باید پرسید که آیا در این تصمیم امریکا به این موضوع توجه شده که این طرف (انصارالله) طرفی مهم در نزاع یمن است؟ آیا بهتر نیست که از تلاش های نماینده سازمان ملل و دعوت وی از همه طرف ها ازجمله این گروه برای مذاکره حمایت شود؟».

ماه گذشته دو مقام مطلع امریکایی به «رویترز» خبر دادند که دولت فعلی امریکا درنظر دارد که گروه انصارالله را در لیست گروه های تروریستی درج کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا