اقتصادیسرخط خبرها

عراق و عربستان دو توافقنامه برای اجرای دو پروژه در دیوانیه و الانبار امضا کردند

وزیر برنامه ریزی عراق و هیئت عربستانی به ریاست ماجد القصبی دو توافقنامه برای ایجاد سیلو در دیوانیه و بیمارستان در الانبار امضا کردند.

میدل ایست نیوز: عراق و عربستان امروز دوشنبه بر سر اجرای دو پروژه در استان های دیوانیه و الانبار به توافق رسیدند.

دولت عراق همچنین از افتتاح وابسته تجاری (بازرگانی) عربستان در بغداد خبرداد.

در بیانیه وزارت برنامه ریزی عراق آمده است که طی نشست کمیته اقتصادی، سرمایه گذاری و توسعه عراق و عربستان در بغداد، توافقنامه و یادداشت های تفاهم و اجرای برخی از پروژه ها در زمینه های مختلف امضا شد.

در ادامه بیانیه اشاره شده که «خالد بتال النجم»، وزیر برنامه ریزی عراق ریاست نشست کمیته اقتصادی، سرمایه گذاری و توسعه شورای هماهنگی عراق و عربستان را که امروز در بغداد با حضور هیئت بلند پایه عربستانی به ریاست «ماجد القصبی»، وزیر تجارت آغاز به کار کرد، برعهده داشت.

در ابتدای نشست که شماری از وزرا و نمایندگان طرف های ذیربط حضور داشتند، وزیر برنامه ریزی عراق ضمن خوشامدگویی به هیئت عربستانی، از سطح همکاری و روابط دوجانبه عراق و عربستان قدردانی و اشاره کرد که مرحله آتی شاهد همکاری دوجانبه بیشتر در زمینه های مختلف خواهد بود.

در این دیدار دو طرف به بررسی تعدادی از مسائل و پرونده های دارای اهمیت مشترک از جمله توافقنامه حمایت از سرمایه گذاری ها بین عراق و عربستان، افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور، فرصت های سرمایه گذاری موجود در عراق و امکان ورود شرکت های عربستانی برای سرمایه گذاری در عراق پرداختند.

دو طرف همچنین درباره جزئیات پروژه هایی که از وام عربستان تامین اعتبار خواهد شد نیز رایزنی کردند.

در این دیدار طرف عراقی و عربستانی، توافقنامه ای برای ایجاد سیلوهایی برای مواد غذای در استان دیوانیه به مبلغ 25 میلیون دلار برای حمایت از بخش خصوصی و ایجاد فرصت های شغلی علاوه بر توافقنامه ای برای ایجاد بیمارستان الصقلاویه به ارزش 15 میلیون دلار برای ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در استان الانبار به امضا رساندند.

دو طرف همچنین صورتجلسه کمیته اسلامی و فرهنگی و چهارمین دوره از شورای مشترک هماهنگی عراق و عربستان را امضا کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا