سرخط خبرهاسیاسی

استقبال عمان از توافق عادی سازی روابط بین مراکش و اسرائیل

وزارت امور خارجه عمان در بیانیه ای از توافق عادی سازی روابط بین مراکش و اسرائیل استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: عمان موضع خود نسبت به توافق عادی سازی روابط بین مراکش و اسرائیل را که روز گذشته با میانجیگری امریکا صورت گرفت را اعلام کرد.

وزارت امور خارجه عمان امروز جمعه در بیانیه ای گفت که عمان از اعلام عادی سازی روابط دیپلماتیک بین مراکش و اسرائیل استقبال می کند.

در ادامه بیانیه ذکر شده که عمان امیدوار است این گام موجب تقویت تلاش ها برای برپایی صلح پایدار و عادلانه در خاورمیانه شود.

وزارت امور خارجه عمان توضیح داد که این کشور از اعلام عادی سازی روابط در تماس تلفنی بین «محمد ششم»، پادشاه مراکش و «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می کند.

ترامپ روز گذشته اعلام کرد که با میانجیگری امریکا، مراکش و اسرائیل بر سر عادی سازی روابط دیپلماتیک فیمابین به توافق رسیدن از این رو مراکش چهارمین کشوری است که پس از امارات، بحرین و سودان طی ماه های اخیر به عادی سازی روابط با اسرائیل اقدام کرده است.

ترامپ همچنین اعلام کرد که حاکمیت مراکش برا صحرای غربی را به رسمیت می شناسد.

طبق گفته پادشاه مراکش قرار است در پی این توافق، پروازهای مستقیم بین دو کشور، تماس های رسمی دوجانبه و روابط دیپلماتیک، توسعه روابط در زمینه اقتصادی و فناوری و بازگشایی دفاتر رابط بین دو کشور از سرگرفته شود.

پادشاه مراکش در تماس تلفنی با محمود عباس ضمن تاکید بر موضع حامیانه مراکش از قضیه ثابت فلسطین، از راه حل ایجاد دو کشور و مذاکرات بین طرفین برای دستیابی به راه حلی نهایی، پایدار و فراگیر برای این درگیری اعلام حمایت کرد.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا