اقتصادیسرخط خبرها

توافق ولیعهد ابوظبی و نخست وزیر بریتانیا بر سر گسترش همکاری ها در زمینه تجاری و سرمایه گذاری

ولیعهد ابوظبی و نخست وزیر بریتانیا در نشست مشترکی بر سر گسترش همکاری ها در زمینه تجاری و سرمایه گذاری به توافق رسیدند.

میدل ایست نیوز: امارات متحده عربی و بریتانیا امروز جمعه بر سر تقویت شراکت و همکاری به خصوص در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، تحقیقات، توسعه و تغییرات آب و هوایی به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام) به نقل از بیانیه مشترک «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی و «بوریس جانسون»، نخست وزیر بریتانیا پس از نشست مشترک، دو طرف بر سر تقویت همکاری اقتصادی بین دو کشور، همکاری در زمینه های دارای اولویت از جمله: علوم زیستی، مراقبت بهداشتی، فناوری، دیجیتال، انرژی تجدید پذیر، هوا فضا، زیرساخت ها، آموزش، گردشگری، امنیت غذایی و خدمات مالی و شغلی به توافق رسیدند.

بیانیه مشترک دو طرف همچنین بر تاثیر تاریخی «توافق ابراهیم» بین امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط و اهمیت ایجاد راه حل های مسالمت آمیز برای درگیری های منطقه تاکید کرد.

دو طرف همچنین بر سر اهمیت ارزش های مشترک از جمله سازش و رواداری، همزیستی مسالمت آمیز و احترام به همه فرهنگ ها و ادیان به اتفاق نظر داشتند.

گفتنی است پیش از این بن زاید در سفری کاری وارد بریتانیا شده بود و با «چارلز فیلیپ»، ولیعهد بریتانیا دیدار و درباره روابط دوستانه تاریخی بین امارات و بریتانیا و همکاری دوجانبه علاوه بر تلاش های بین المللی برای مهار پیامدهای ویروس کرونا رایزنی کرده بود.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا