سرخط خبرهاسیاسی

حمایت پارلمان عربی از تلاش‌های دولت عراق برای بازیابی امنیت و انحصار سلاح

پارلمان عربی از تلاش‌های دولت عراق برای بازیابی امنیت و ثبات و انحصار سلاح در دست نهادهای نظامی و امنیتی و مقابله با مداخلات خارجی حمایت کرد.

میدل ایست نیوز: پارلمان عربی از تلاش‌های دولت عراق برای بازیابی امنیت و ثبات و انحصار سلاح در دست نهادهای نظامی و امنیتی و مقابله با مداخلات خارجی حمایت کرد.

پارلمان عربی همچنین از گفت‌وگوی دولت فدرال عراق و دولت محلی اقلیم کردستان برای حل پرونده‌های مورد اختلاف در راستای قانون اساسی و تحقق عدالت در توزیع ثروت میان مردم عراق استقبال و به تداوم مخاطرات، تهدیدها و حملات داعش در عراق اشاره کرد و افزود این امر نیازمند حمایت کشورهای عربی از تلاش‌های دولت عراق در مبارزه با داعش و نابودسازی هسته‌های باقی مانده آن است.

پارلمان کشورهای عربی در ادامه ضمن اعلام همبستگی و حمایت کامل از عراق در تحقق امنیت و ثبات و صیانت از یکپارچگی ملی و عدم مداخله در امور داخلی‌اش، از همه اقدامات دولت عراق برای مقابله با تعرضات خارجی مکرر به اراضی این کشور و حفظ حاکمیت، امنیت و ثبات عراق حمایت کرد.

پارلمان عربی در پایان ضمن دعوت از همه کشورهای عربی برای توسعه و گسترش روابط رسمی و مردمی خود با عراق در همه سطح، از توافق بغداد و ریاض برای بازگشایی گذرگاه عرعر و تقویت مناسبات اقتصادی و مردمی دو کشور استقبال کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا