خبر اولسیاسی

«هادی العامری»: تظاهرات اکتبر «فتنه» حزب بعث بود

رهبر ائتلاف الفتح ضمن حمله شدید به «تظاهرات اکتبر» و توصیف آن به «فتنه» اعلام کرد حزب بعث مسیر را برای ظهور القاعده، داعش و تظاهرات اکتبر هموار کرد.

میدل ایست نیوز: «هادی العامری»، رهبر ائتلاف الفتح ضمن حمله شدید به «تظاهرات اکتبر» و توصیف آن به «فتنه» اعلام کرد حزب بعث مسیر را برای ظهور القاعده، داعش و تظاهرات اکتبر هموار کرد.

العامری در سخنرانی خود در کنفرانس سازمان بدر گفت: این حزب بعث بود که مجال مناسب برای القاعده، میدان‌های تحصن و گروه تروریستی داعش و نیز رخدادهای مربوط به تظاهرات اکتبر را ایجاد کرد.

وی افزود: حزب بعث دشمن نخست و تهدیدگر فرایند سیاسی عراق بوده و خواهد بود.

العامری درباره بحران مالی فرا روی عراق گفت: راهکار بحران اقتصادی نفسگیر و مشکل مالی پیش روی عراق در نگرش اقتصادی روشن و صریح که مبتنی بر فعال‌سازی بخش خصوصی است، نهفته است و این بخش خصوصی است که می‌تواند اشتغال‌زایی کند و درآمدهای کشور را تقویت کند.

رهبر ائتلاف الفتح در پایان ضمن اینکه خواهان بازبینی حقیقی در نظام بانکی عراق شد، آن را «ضعیف» توصیف و بر توسعه و ایجاد تحول در آن تاکید کرد.

تظاهرات اکتبر سال گذشته عراق که در اعتراض به فساد افسارگسیخته و وضعیت وخیم خدمات‌رسانی روی داد، منجر به برکناری «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر پیشین عراق و روی کار آمدن «مصطفی الکاظمی» پس از کش‌وقوس‌های فراوان شد، در جریان این تظاهرات صدها تن کشته و هزاران نفر زخمی شدند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا