سرخط خبرها

انتقاد شدید دمشق از اظهارات نماینده انگلستان در امور سوریه: انگلستان باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شود

دمشق با انتقاد از عملکرد «ریاکارانه» نماینده انگلستان در سوریه خواستار «محاکمه مقامات انگلستان بابت جنایاتشان در سوریه» شد.

میدل ایست نیوز: دمشق با انتقاد از عملکرد «ریاکارانه» نماینده انگلستان در سوریه خواستار «محاکمه مقامات انگلستان بابت جنایاتشان در سوریه» شد.

در بیانیه رسمی وزارت خارجه سوریه آمده که این کشور از «ادعاهای دروغین و واژگون کردن واقعیت‌ها ازسوی «جاناتان هارگریفز» نماینده انگلستان در سوریه در گزارش وی درباره وضعیت انسانی در سوریه ابراز شگفتی می‌کند».

یک مقام آگاه نیز به خبرگزاری رسمی سوریه گفت که انگلستان و مقامات آن اعتبار لازم برای اظهار نظر درباره وضعیت انسانی در سوریه را ندارند و خود در رنج‌هایی که بر ملت سوریه آمده سهیم‌اند و باید در برابر قانون و دادگاه‌های بین‌المللی بابت جنایاتشان در حق ملت سوریه پاسخگو باشند.

این مقام افزوده که مقام انگلیسی در اظهارات خود این نکته را نادیده گرفته که علت اصلی مشکلات ملت سوریه حمله تروریستی‌ای بود که خون ملت را ریخت و دستاوردهای آنان را نابود کرد و انگلستان خود یکی از طرف‌های اصلی در این حمله بود که حمایتی نامحدود از آن کرد.

این مقام تأکید کرده که انگلستان اقدامات یکجانبه و نامشروع امریکا و متحدان آن و در رأس آنها خود انگلستان در سوریه را که با تحریم کالاهای اساسی در سوریه همراه است نادیده گرفته است.

جاناتان هارگریفز در آغاز مأموریت خود در مقام فرستاده انگلستان در پرونده سوریه تأکید کرد که بحران انسانی در سوریه ادامه دارد و با فرارسیدن فصل سرما شدیدتر هم شده است و افزود که انگلستان از همه امکانات خود برای «برخورد با حکومت سوریه و طرفداران آن بابت جنایاتشان در حق ملت سوریه» استفاده خواهد کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا