سرخط خبرهاسیاسی

گفت وگوی تلفنی وزرای خارجه عراق و کانادا درباره روابط دوجانبه و ثبات امنیتی در بغداد

وزرای امور خارجه کانادا و عراق در تماسی تلفنی درباره آخرین تحولات عراق، روابط دوجانبه و ثبات امنیتی در بغداد گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «فرانسوا فیلیپ»، وزیر امور خارجه کانادا، در تماسی تلفنی با «فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق درباره آخرین تحولات عراق، جنبه های مختلف روابط دوجانبه و راه های همکاری در زمینه های مختلف گفت وگو کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است که وزیر امور خارجه عراق در این گفت وگو بر اهمیت شراکت بین عراق و کانادا و تداوم همکاری در زمینه های مختلف تاکید کرد.

فؤاد حسین ضمن بررسی آخرین تحولات عراق از جمله وضعیت امنیتی با همتای کانادایی خود توضیح داد که وضعیت امنیتی کشور نسبت به گذشته در حال بهبود است و اشاره کرد که دولت، تلاش های بسیاری در زمینه امنیت می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق همچنین درباره اولویت های اصلاحات اقتصادی که دولت عراق در مرحله آتی در صدد آن است سخن گفت و به مهم ترین چالش های پیش روی عراق و منطقه اشاره کرد.

از طرفی دیگر وزیر امور خارجه کانادا ضمن اعلام حمایت از دولت و ملت عراق در مقابله با چالش های مختلف، تاکید کرد که کشورش در جنگ با داعش در کنار عراقی ها ایستاده است و در راستای تحقق ثبات، احیای اقتصاد و حفظ حاکمیت کشور نیز در کنار عراق می ایستد.

منبع
وزارت امور خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا