سرخط خبرهاسیاسی

پدرسن: روند سیاسی در سوریه تاکنون به اهداف مطلوب خود نرسیده است

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، تأکید کرد که روند سیاسی سوریه تا کنون به اهداف مطلوب خود برای ملت سوریه نرسیده است.

میدل ایست نیوز: «گر پدرسن»، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، تأکید کرد که روند سیاسی سوریه تا کنون به اهداف مطلوب خود برای ملت سوریه نرسیده است.

به گزارش «العربی الجدید» پدرسن در گزارش دوره‌ای خود در شورای امنیت سازمان ملل درباره تازه‌ترین تحولات سوریه تأکید کرد که فقط با راه حل سیاسی و جلوگیری از نزاع و بی ثباتی و با حمایت از شهروندان غیر نظامی می‌توان به مشکلات ملت سوریه پایان داد و افزود که متأسفانه راه حل سیاسی در سوریه تاکنون کمکی به بهبود وضعیت مردم سوریه نکرده است.

او افزود که جلسه پنجم کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در 25 – 26 ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد و ابراز امیدواری کرد که این کمیته «از مقدمه‌چینی برای تدوین قانون اساسی وارد فاز عملی تدوین آن بشود».

پدرسن آتش‌بس کامل در سراسر سوریه و تدوین قانون اساسی واقع‌بینانه و تلاش بیشتر برای حل مشکلات و جلوگیری از نزاع دوباره را مسئولیت همگان در سال جدید دانست و تأکید کرد که حضور نیروهای نظامی پنج کشور خارجی بر مسائل سوریه تأثیر منفی می‌گذارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا