اجتماعیخبر اول

عبته حسینی بیش از 3 میلیارد دینار برای اعمال جراحی رایگان در سال 2020 هزینه کرد

بیمارستان زین العابدین عتبه حسینی عراق اعلام کرد که در سال 2020، بیش از 315 عمل جراحی رایگان به ارزش بیش از 3 میلیارد دینار انجام داده است.

میدل ایست نیوز: عتبه حسینی امروز شنبه اعلام کرد که در سال 2020، بیش از 3 میلیارد دینار عراق برای انجام عمل جراحی رایگان هزینه شده است.

به گزارش سایت «الأئمة الاثنی عشر» به نقل از سایت عتبه حسینی عراق، بیمارستان زین العابدین (ع)  عتبه حسینی طی سال 2020 عمل های جراحی رایگان و برخی از عمل های جراجی با مبلغ پایین را به ارزش بیش از 3 میلیارد دینار انجام داده است.

در بیانیه ای که در سایت عتبه حسینی منتشر شد، آمده است که بیمارستان زین العابدین در کربلا، سیستم سرمایه گذاری کامل ندارد بلکه هزاران مریض را از ابتدای تاسیس تاکنون به صورت رایگان درمان کرده است.

شیخ «عبدالمهدی الکربلائی»، نماینده مرجعیت عالی دینی عراق در زمان تاسیس این بیمارستان گفته بود که نهادها و مراکز بهداشتی عتبه حسینی، مکمل تلاش های نهادهای بهداشتی استان با ارائه بهترین خدمات پزشکی به بیماران هستند.

«مصطفی الموسوی»، مسئول رسانه ای این بیمارستان در این باره توضیح داد: به دستور مستقیم شیخ عبدالمهدی الکربلائی بیش از 315 عمل جراحی رایگان در سال 2020 به ارزش بیش از 3 میلیارد دینار انجام شد.

وی افزود که با وجود انتشار ویروس کرونا، هزار و 385 عمل جراحی سنگین با مبالغ کم در سال جاری انجام شد.

الموسوی همچنین اشاره کرد که طی تظاهرات مردمی که در اکثر استان های عراق رخ داد، مجروحان این تظاهرات هم به صورت رایگان در بیمارستان زین العابدین درمان شدند.

وی اظهار داشت که برای بیش از 5 هزار و 500 مورد مبتلا به ویروس کرونا، دارو و مراقبت های پزشکی فراهم شد و هنوز هم کادر پزشکی متخصص این بیمارستان به مراقبت از مبتلایان در منازلشان به صورت رایگان ادامه می دهند.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا